GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil Estetiği/1710117
Dersin Adı: Dil Estetiği
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Özlem BAYRAK CÖMERT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/obayrak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   obayrak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil estetiği temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
İletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
Kitle iletişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
Kitle iletişim araçlarının özelliklerini kavrar.
İletişimde kullanılacak Türkçenin temel niteliklerini öğrenir.
Kitle iletişiminin eğitim ve öğretimdeki katkılarını öğrenir.
Yazılı anlatım hakkında bilgi sahibi olur.
Sözlü anlatım hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Temel kavramların verilmesi.
2. Hafta   Yazılı anlatım hakkında bilgi.
3. Hafta   Sözlü anlatım hakkında bilgi.
4. Hafta  Kitle iletişim kavramı ve modelleri hakkında bilgi
5. Hafta  Kitle iletişim araçlarının özellikleri hakkında bilgi.
6. Hafta  İletişimde kullanılacak Türkçenin temel nitelikleri hakkında bilgi.
7. Hafta  Televizyonda Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Gazetelerde Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
10. Hafta  Dergilerde Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
11. Hafta  Radyoda Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
12. Hafta  Sinema filmlerinde Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
13. Hafta  İnternet ortamında Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
14. Hafta  Şarkılarda Türkçe kullanımına eleştirel bakış.
15. Hafta  Kitle iletişiminin eğitim ve öğretimdeki katkıları.
16. Hafta   Final.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Işık, Metin. 2005. Kitle iletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi. ; Tekinalp, Şermin ve Ruhdan Uzun. 2006. İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta Basım A.Ş. ; Mutlu, Mustafa. 2008. Kitle İletişiminde Yaklaşımlar. İstanbul: Avcıol Basım Yayın. ; Evren, Kerim. 2007. Güncel Örneklerle Medyada Dil Yanlışları. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama–Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X