GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi/1710003
Dersin Adı:  Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Özlem BAYRAK CÖMERT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/obayrak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  obayrak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçe öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe ders kitapları hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe öğretiminde okuma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe öğretiminde konuşma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe öğretiminde yazma becerisi hakkında bilgi sahibi olur.
Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin materyal tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramların verilmesi
2. Hafta  Türkçe öğretim programlarının incelenmesi
3. Hafta  Türkçe ders kitaplarının incelenmesi
4. Hafta  Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi
5. Hafta  Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi
6. Hafta  Türkçe öğretiminde okuma becerisi
7. Hafta  Türkçe öğretiminde okuma becerisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türkçe öğretiminde konuşma becerisi
10. Hafta  Türkçe öğretiminde konuşma becerisi
11. Hafta  Türkçe öğretiminde yazma becerisi
12. Hafta  Türkçe öğretiminde yazma becerisi
13. Hafta  Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı
14. Hafta  Okuma ve dinleme/izleme becerisine yönelik materyal tasarımı
15. Hafta  Dil becerilerine yönelik materyal tasarımı
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Deniz, Kemalettin. 2007. İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. ; Doğan, Yusuf. 2008. İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
21
4
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X