GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Etkili İletişim/1710116
Dersin Adı: Etkili İletişim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Kemalettin DENİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kdeniz/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kdeniz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İletişim, iletişim modelleri, iletişim türleri ve iletişim sürecini bilir.
İletişimin etkili hâle getirilmesini kavrar.
Etkili iletişimde dil ve diğer kodlama unsurlarının (ses ve beden dili vb.) önemini bilir ve kullanır.
Etkili iletişim ve etik konularını açıklar; manipülasyon, propaganda ve iknayı karşılaştırır.
Tutum, davranış değişimi ve algı kavramlarını açıklar.
İletişim engellerini, çatışmayı ve çözümlerini bilir, uygular.
Dinleme ve geribildirimin etkili iletişimdeki önemini bilir ve uygular.
Etkili iletişimin psikolojik temellerini kavrar; iletişimin psikoloji, sosyoloji disiplinleriyle ilişkisini açıklar.
Eğitimde etkili iletişimin yerini açıklar.
Etkili iletişim beceri ve tekniklerini bilir ve uygular ve değerlendirir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletişim, iletişim modelleri, iletişim türleri ve iletişim süreci
2. Hafta  Etkili iletişim
3. Hafta  Etkili iletişimde dil ve diğer kodlama unsurları
4. Hafta  İletişim unsurları ve etkili iletişim
5. Hafta  Etkili iletişim ve etik: manipülasyon, propaganda ve ikna
6. Hafta  Tutum, davranış değişimi ve algı
7. Hafta  İletişim engelleri, çatışma ve çözümleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Dinleme ve geribildirim
10. Hafta  Etkili iletişimin psikolojik temelleri: iletişim psikoloji, sosyoloji ilişkisi
11. Hafta  Eğitimde etkili iletişim
12. Hafta  Etkili iletişim beceri ve teknikleri-1
13. Hafta  Etkili iletişim beceri ve tekniklerini uygulama
14. Hafta  Etkili iletişim beceri ve tekniklerini uygulama
15. Hafta  Etkili iletişim uygulamalarını değerlendirme
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ARISTOTELES. (2001). Retorik. (Beşinci Baskı). Çeviren: Mehmet H. Doğan, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. BALTAŞ, Z., Baltaş A. (1994). Bedenin Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. CIALDINI, R. B. (2001). İnsanları Etkileme Yolları. Çeviren: Ali Dönmez. Ankara: İmge Kitabevi. CÜCELOĞLU, D. (1993). İnsan ve Davranışı. (Dördüncü Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi. DENİZ, Kemalettin. (2008). “Etkili İletişim”, Dil ve Anlatım, Editör: Dr. Serdar ODACI, Konya: Tablet Yayınları. DÖKMEN, Ü. (1995). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. ERGİN, A., Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık. FIVE, H. and ALEXANDER, P.A. (2001). Persuasion as a Metaphor for Teaching: A Case in Point. Theory into Practice. 40 (4), 242-248. FOWLER, A. (1997). Müzakere, İkna ve Etkileme. Çeviren: Aksu Bora, Onur Cankoçak. Ankara: İlkkaynak Yayınları. HOGAN, K., SPEAKMAN J. (2007). Gizli İkna Taktikleri. (Birinci baskı). İngilizceden Çeviren: Taner GEZER. İstanb
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X