GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni ve Türkçe Öğretimi/1710216
Dersin Adı: Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni ve Türkçe Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Kemalettin DENİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kdeniz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kdeniz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Avrupa Konseyi tanır, Konseyin eğitim ve dil politikalarını açıklar.
Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’ni (Çerçeve Metin) genel olarak tanır, amaç ve yaklaşımlarını kavrar.
Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi’nin geliştirilme sürecini açıklar.
Çerçeve Metni’n dil öğretimi konusunda benimsediği temel yaklaşımı kavrar.
Ortak öneri düzeylerini ve içeriklerini bilir.
Çerçeve Metin’deki dil becerileri belirtkelerini kavrar ve açıklar.
Türkçenin farklı hedef kitlelere göre öğretimi ve seviyelendirmeyle ilgili uygulamalar yapar.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirmeyi bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Avrupa Konseyi, eğitim ve dil politikaları
2. Hafta  Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (Çerçeve Metin); içerik ve tarihsel süreç
3. Hafta  Çerçeve Metni’n dil öğretimi konusunda benimsediği temel yaklaşım
4. Hafta  Ortak öneri düzeyleri
5. Hafta  Ortak öneri düzeyleri ve içerikleri
6. Hafta  Dil kullanım alanları
7. Hafta  Çerçeve Metin’de dil becerileri: A-1, A-2
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Çerçeve Metin’de dil becerileri: B-1, B-2, C-1, C-2
10. Hafta  Türkiye’de Çerçeve Metin, MEB’de Çerçeve Metin
11. Hafta  Çerçeve Metin ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programları
12. Hafta  Çerçeve Metin ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kitapları
13. Hafta  Çerçeve Metin ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kitapları
14. Hafta  Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15. Hafta  Dil gelişim dosyası, dil pasaportu
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  UYSAL, Başak (2009), Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğretimi Programları ve Örnek Kitapların Değerlendirilmesi, (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bolu. Köse, Dursun, “Avrupa Konseyi Yabancı Diller Ortak Başvuru Metni’ne Uygun Türkçe Öğretiminin Başarıya Ve Tutuma Etkisi”. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2005. CEF (Common European Framework) (2001), Counsil For Cultural Comission, Common European Framework Of Reference For Language, Learning, Teaching, Assesment, Cambridge University Press, Cambridge. CEFR (Common European Framework References) (2002), Council of Europe, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Case Studies, Council of Europe, Strasbourg. Bakla, Arif. “A2 Seviyesindeki Öğrenciler İçin Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Kaynağı Odaklı Avrupa Dil Gelişim Dosyası’na Bağlı Olarak Ö
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X