GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil-Kültür Öğretiminde Yaklaşımlar/1710215
Dersin Adı: Dil-Kültür Öğretiminde Yaklaşımlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Muammer NURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mnurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mnurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür ve dil kavramlarını bilir. Dilin kültür taşıyıcısı olduğunu kavr
Kültürün unsurlarını kavrar.
Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ders hakkında genel bilgilendirme
2. Hafta   Kültür kavramı ve kültürün kaynakları; dil kavramı ve dilin özellikleri
3. Hafta   Kültür unsurları
4. Hafta   Kültür ve kimlik ilişkisi
5. Hafta   Kültür aktarımının gerekleri, dayanakları
6. Hafta   Kültür ve dil ilişkisi
7. Hafta  Kültürel değişimlerin dile yansıması
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Karşılaştırmalı dil-kültür ilişkisi
10. Hafta   Karşılaştırmalı dil-kültür ilişkisi
11. Hafta   Kültür aktarımında metinlerden yararlanma
12. Hafta   Sözlü kültür ürünleri ile kültür aktarımı
13. Hafta   Türkçe öğretimi ve kültür aktarımı
14. Hafta   Türkçe öğretimi ve kültür aktarımı
15. Hafta  Türkçe öğretimi ve kültür aktarımı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKSAN, Doğan; Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Türk Dil kurumu Yayınları, Ankara, 1998. AKSAN, Doğan; Türkçenin Sözvarlığı, Engin Yayınevi, Ankara, 1996. AKSAN, Doğan; Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, Engin Yayınevi, Ankara, 1999. AKSAN, Doğan; Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2000. BAŞKAN, Özcan; Bildirişim, İnsan Dili ve Ötesi, Altın kitaplar Yayınevi, istanbul, 1988. HACIEMİNOĞLU, Necmettin, Türkçenin Karanlık Günleri,İrfan Yayınevi, İstanbul, 1978. Mehmet İzzet, Milliyet Nazariyeleri ve Millî Hayat, Ötüken,İstanbul, 1969. NURLU, Muammer, Romencede Türk İzleri, Romanya Demokratik Türk Derneği, Galați, Romanya, 2002. Ömer Seyfettin, (Derleyen:M. Uyguner) Dil Konusunda yazılar, Ö. Seyfettin -bütün eserleri 13-, Bilgi Yayınevi, 1989. Aksoy, Ömer A., Dil Tartışmalarında Gerçekler 1, Türk Dil Kurumu, Ankara 1990. Türkdoğan, Orhan, Değişme, Kültür ve Sosyal Çözülme, Birleşik yayıncılık.İstanbul, 1996. ÜNALAN, Şük
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
8
24
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X