GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Tarihi Metin İncelemeleri/1710115
Dersin Adı: Tarihi Metin İncelemeleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet KARA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mehkara
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehkara@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Dili ve Edebiyatında Tarihî Dönemleri bilir.
Göktürk (Orhun)Kağanlığı Döneminin eserlerini ve dil(ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.
Uygur Döneminin eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.
Karahanlı Türkçesinin eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.
Harezm, Kıpçak Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.
Eski Anadolu Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.
Çağatay Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini bilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Göktürk (Orhun) Dönemindeki eserleri ve bunların dil(ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
2. Hafta  Göktürk (Orhun) Dönemindeki eserleri ve bunların dil(ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
3. Hafta  Uygur Döneminin eserlerini ve bunların dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
4. Hafta  Karahanlı Türkçesinin eserlerini ve bunların dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
5. Hafta  Karahanlı Türkçesinin eserlerini ve bunların dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
6. Hafta  Harezm, Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
7. Hafta  Harezm, Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Kıpçak Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
10. Hafta  Kıpçak Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
11. Hafta  Eski Anadolu Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
12. Hafta  Eski Anadolu Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
13. Hafta  Çağatay Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
14. Hafta  Çağatay Türkçesinin tarihî Türk lehçeleri arasındaki yerini,gelişimini ve eserlerini ve dil (ses, şekil ve sözdizimi) özelliklerini inceleme
15. Hafta  Genel tekrar, değerlendirme ve öğrencilere kısa sunum yaptırma
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Jean Deny, TürkDiliGrameri (OsmanlıLehçesi), (Tercüme: Ali UlviElöve), MaarifMatbaası, İstanbul 1941. JánosEckmann, Çağatayca El Kitabı, (Çeviri: Gün
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X