GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yabancılara Türkçe Öğretiminin Temel Sorunları/1710214
Dersin Adı: Yabancılara Türkçe Öğretiminin Temel Sorunları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet KARA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mehkara
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehkara@gazi.edu.tr/fmkr48@yahoo.com.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi yaklaşım, yöntem ve teknikleri kullanacağını bilir.
Yabancılara Türkçe öğretiminin hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerle yapılacağını kavrar ve bununla ilgili materyalleri oluşturabilir.
Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metninin temel amaçlarını ve ilkelerini bilir.
Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeleri bilir.
Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeleri bilir.
Dil Öğretim Yöntem ve Tekniklerini bilir.
Dil Öğretim Tekniklerini Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Kullanır.
Materyal hazırlamayı, ölçeklemeyi ve temel dil becerilerine uygun bir metni işlemeyi bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ana dili, İkinci dil, Yabancı Dil Öğrenimi Nedir, Nasıl Olmalıdır? konuları üzerinde durulur.
2. Hafta  Yabancılara Türkçe Öğretiminin Tarihî Seyri ve Bugünkü Durumu
3. Hafta  Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Temelli Dil Öğretimi
4. Hafta  Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Temelli Dil Öğretimi
5. Hafta  Seviye Tespit Sınavının Hazırlanışı ve Uygulanışı
6. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeler
7. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlkeler
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeler
10. Hafta  Yabancı Dil Öğretiminde Genel İlkeler
11. Hafta  Dil Öğretim Yöntem ve teknikleri
12. Hafta  Dil öğretim yöntem tekniklerini Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Kullanma
13. Hafta  Materyal Hazırlama, Ölçekleri belirleme ve örnek bir metni işleme
14. Hafta  Öğrencilerin metin işleme sunumları ve geri dönütleri
15. Hafta  Öğrencilerin metin işleme sunumları ve geri dönütleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Council of Europe. 2001. "Common european framework of reference for languages". Cambridge UP: Cambridge. Council of Europe. 2005. The European Language Portfolio: Introduction. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/introduction.html Council of Europe. 2007. European Language Portfolio: Procedures for validation. Strasbourg, Council of Europe Modern Languages Division. http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/?L=E&M=/main_pages/validation.html European Commission. 1997. "Multilingual Comprehension in Europe". Proceedings of the Brussels Seminar, 10-11 Mart 1997. Glover, P., I. H. Mirici, M. Aksu. 2005. "Preparing for the European Language Portfolio: Internet connections "Ocak 2005, 6(1), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Mirici, İ.Hakkı. 2006. "Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Ülkemizde Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi: Yenilikler, Öneriler". İlköğretmen. Eylül 2006, Sayı 1, Ankara: Kök Yayıncılı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilme
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X