GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçenin Günlük Hayatta Kullanımı ve Zenginliği/1710213
Dersin Adı: Türkçenin Günlük Hayatta Kullanımı ve Zenginliği
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Yusuf DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ydogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ydogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkçenin güncel sorunlarını tespit eder.
Türkçenin güncel sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapar.
Türkçenin yazılı dilde etkili kullanımıyla ilgili örnekleri tespit eder.
Türkçenin sözlü dilde etkili kullanımıyla ilgili örnekleri tespit eder.
Türkçenin yazılı ve sözlü dilde etkili kullanımıyla ilgili örnekleri Türkçe öğretiminde kullanır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders, yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili, önerilen başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkçenin zenginliği ve bu zenginliğin kanıtları
2. Hafta  Türkçenin zenginliği ve bu zenginliğin kanıtları
3. Hafta  Türkçenin zenginliği ve bu zenginliğin kanıtları
4. Hafta  Görsel ve işitsel basında Türkçenin kullanımı
5. Hafta  Görsel ve işitsel basında Türkçenin kullanımı
6. Hafta  Yazılı basında Türkçenin kullanımı
7. Hafta  Yazılı basında Türkçenin kullanımı
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Bilim dili olarak Türkçenin kullanımı
10. Hafta  Bilim dili olarak Türkçenin kullanımı
11. Hafta  Edebî dil olarak Türkçe
12. Hafta  Edebî dil olarak Türkçe
13. Hafta  Sözlüklerdeki Türkçe (Güncel Türkçe Sözlük, Deyimler Sözlüğü)
14. Hafta  Sözlüklerdeki Türkçe (Verintiler Sözlüğü, Argo Sözlüğü)
15. Hafta  Türkçenin Güncel Sorunları
16. Hafta  Türkçenin Güncel Sorunları ve Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aksan, Doğan. (1999). Halk Şiirimizin Gücü. Ankara, Bilgi Yayınevi. Aksan, Doğan. (2003). Türkçenin Gücü. Ankara, Bilgi Yayınevi. Baltaş, Zuhal ve Baltaş, Acar. (1998). Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi. Banarlı, Nihad Sami. (2011). Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyat. Condon, John C. (2000). Kelimelerin Büyülü Dünyası. İstanbul, İnsan Yayınları. Cüceloğlu, Doğan. (1991). İnsan ve Davranış, İstanbul: Remzi Kitabevi. Çalık, Etem. (1993). Şair ve Yazarlarımızdan Nükteler. İstanbul, Ötüken Yayınları. Evren, Kerim. (2005). Güncel Örneklerle Medyada Dil Yanlışları. İstanbul, Alfa Yayınları. Gülsevin, Gürer ve Boz, Erdoğan (Ed.). (2006). Türkçenin Çağdaş Sorunları. Ankara, Gazi Kitabevi. Hall, Stuart. (1979). Culture, Media, Language, Routledge. Hepçilingirler, Feyza. (2008). Rüzgârın Göğe Savurduğu, Türkçe Günlükleri 3. Everest Yayınları. Kongar, Emre. (1999). Konsantremi Bozma. İstanbul, Remzi Kitabevi. Köksal, Aydın. (2003). Dil ve Ekin. İstanbul, Toroslu Kitaplığı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
7
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
9
27
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X