GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkçe Öğretiminde Materyal Geliştirme/1710110
Dersin Adı: Türkçe Öğretiminde Materyal Geliştirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Yusuf DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ydogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ydogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil öğretiminde materyallerin önemini kavrar.
Materyal-hedef kitle ilişkisini göz önünde bulundurur.
Dinleme/izleme becerisine yönelik çeşitli materyaller tasarlar.
Konuşma becerisine yönelik çeşitli materyaller tasarlar.
Okuma becerisine yönelik çeşitli materyaller tasarlar.
Yazma becerisine yönelik çeşitli materyaller tasarlar.
Dil bilgisine yönelik çeşitli materyaller tasarlar.
Türkçe öğretimine yönelik hazırlanmış materyalleri değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders, yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel kavramlar (eğitim, öğretim programı, teknik, yöntem, strateji, yaklaşım)
2. Hafta  Öğretim Programları temelli materyallerin önemi ve gerekliliği
3. Hafta  Millî Eğitim Bakanlığının ders kitapları yazım, basım, dağıtımına ilişkin ilkeler ve işleyiş
4. Hafta  Öğretim Programlarına göre ders kitapları ve diğer ders materyallerinin kullanımı
5. Hafta  Ders kitaplarının nitelikleri, ders kitaplarındaki yenilikler
6. Hafta  Metin kavramı ve ders kitabı metni oluşturma esasları
7. Hafta  Metin kavramı ve ders kitabı metni oluşturma esasları
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Okuma metinlerinin nitelikleri
10. Hafta  Dinleme metinlerinin nitelikleri
11. Hafta  Okuma ve dinleme/izleme becerisine yönelik materyal tasarımı
12. Hafta  Konuşma becerisine yönelik materyallerin nitelikleri
13. Hafta  Yazma becerisine yönelik materyallerin nitelikleri
14. Hafta  Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı
15. Hafta  Konuşma ve yazma becerisine yönelik materyal tasarımı
16. Hafta  Materyal örneklerinin değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Ed.Leyla Küçükahmet), Nobel Yayınları, 2003. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu,Erdal Ceyhan, Birol Yiğit,Anı Yayınları, 2004 Tomlinson, Brian. (2011). Materials Development in Language Teaching, Cambridge University Press. MEB. İlköğretim Türkçe Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Basımevi, Ankara, 2006. MEB. Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarına Türkçe ve Türk Kültürü Öğretimi Programı (1-10. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Basımevi, 2006. ÖZBAY, Murat. Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap, 2008. ÖZBAY, Murat; “Türkçe öğretiminde Hedef-Araç İlişkisinin Ders Kitabı Örneğinde Değerlendirilmesi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S. 13, Bahar 2003, s. 59-69. YALÇIN, Alemdar, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: Akçağ Yayınları, 2002. ZORBAZ, Kemal Zeki. “Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Kelime-Cümle Uzunlukları ve Okunabilirlik Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirm
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X