GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Topluluklarına Türkiye Türkçesinin Öğretimi/1710205
Dersin Adı: Türk Topluluklarına Türkiye Türkçesinin Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fatma AÇIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fatmaacik1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatmaacik1@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk soylulara Türkiye Türkçesi öğretiminin hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerle yapılacağını kavrar ve bununla ilgili materyalleri oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dil nedir ? Lehçe, şive, ağız nedir?
2. Hafta  Türk soylular ve yaşadıkları coğrafyalar
3. Hafta  Dil öğretim yöntemleri
4. Hafta  Yabancı dil öğretiminde genel ilkeler
5. Hafta  Yabancı dil öğretiminde temel ilkeler
6. Hafta  Dil öğretim tekniklerini yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanma
7. Hafta  Basamaklı kur sistemi niçin gereklidir ? Seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulanışı İdeal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Alfabeler (Kiril, Latin, Arap alfabesi)
10. Hafta  Türk lehçelerinin genel özellikleri
11. Hafta  Türk lehçelerinin genel özellikleri
12. Hafta  Lehçeler arasında kelime eş değerliği
13. Hafta  Lehçeler arasında kelime eş değerliği
14. Hafta  Materyal Hazırlama ve Ölçütleri
15. Hafta  Materyal Hazırlama ve Ölçütleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kaşgarlı Mahmut, Divanü Lügat-it Türk Ali Şir Nevai, Muhakemetü’l Lügateyn Akyüz, Kenan, Yabancılar İçin Türkçe Dersleri, Konuşma, Okuma, Ankara Ü. Yay., Anakara, 1976. Zülfikar, Hamza, Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi, Ankara Ü. Yay., Ankara, 1980. AKAGÜL, D.;”Türkdilli Cumhuriyetlerin Dünya Ekonomisine Katılmaları ve Türkiye’nin Rolü” Unutkan Tarih. Sovyet Sonrası Türkdilli Alan, S. Vaner (ed.), Metis Yayınları, İstanbul: 1997. BURAN, A.; ALKAYA, E. Türk Lehçeleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 1999. CELİLİ, M.; “ Transkafkasya ve Orta Asya’daki Gelişmeler Karşısında İran” Unutkan Tarih. Sovyet Sonrası Türkdilli Alan, S. Vaner (ed.), Metis Yayınları, İstanbul: 1997. ERDOĞAN, B.; “ABD.’nin Orta Asya Siyaseti”, Geçiş Sürecinde Orta Asya Türk Cumhuriyetleri. M.K. Öke (ed.) Alfa, İstanbul: 1999. GALLAGHER, C. F.; “Language Reform and Social Modernization in Turkey”, Can Language be Planned, J. Rubin ve B. H. Jer
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
10
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
1
100
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X