GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/1710204
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Fatma AÇIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fatmaacik1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fatmaacik1@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci okuma eğitimi ile ilgili kaynakları tanır.
Öğrenci dinleme eğitimi ile ilgili kaynakları tanır.
Öğrenci konuşma eğitimi ile ilgili kaynakları tanır.
Öğrenci yazma eğitimi ile ilgili kaynakları tanır.
Öğrenci dil bilgisi öğretimi ile ilgili kaynakları tanır.
Öğrenci okuma eğitimi ile ilgili sunumlar yapar.
Öğrenci dinleme eğitimi ile ilgili sunum yapar.
Öğrenci konuşma eğitimi ile ilgili sunum yapar.
Öğrenci yazma eğitimi ile ilgili sunum yapar.
Öğrenci dil bilgisi öğretimi ile ilgili sunumlar yapar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
2. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
3. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
4. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
5. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
6. Hafta  Türkçe Eğitimi alanıyla ilgili kaynaklar
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili sunumlar
9. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili sunumlar
10. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili sunumlar
11. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili sunumlar
12. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili değerlendirme ve tartışmalar
13. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili değerlendirme ve tartışmalar
14. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili değerlendirme ve tartışmalar
15. Hafta  Türkçe eğitimi alanıyla ilgili değerlendirme ve tartışmalar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özbay, Murat(2008) Türkçe Öğretimi Kaynakçası, Öncü Kitap, ANKARA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
9
27
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilme
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X