GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Edebiyatı/1710102
Dersin Adı: Türk Edebiyatı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gıyasettin AYTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/giyaytas/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  giyaytas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk edebiyatının tarihî süreç içerisinde devir, eser, edebî anlayışlar çerçevesinde değerlendirilmesi; edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisinin önemi;








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisi
2. Hafta  Edebiyat ve edebiyatla ilgili kavramlar
3. Hafta  Türk edebiyatında nazım ve nazma ait özellikler
4. Hafta  Türk edebiyatında nesir ve nesre ait özellikleri
5. Hafta  Edebî eserlerle ilgili şekil ve muhteva özellikleri
6. Hafta  Edebî türler, özellikleri ve örnek metin incelemeleri
7. Hafta  Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İslâmiyetin kabulünden önceki Türk edebiyatı ve metin incelemeleri
10. Hafta  İslâmî devir Türk edebiyatı ve metin incelemeleri
11. Hafta  Batılılaşma sürecinde Türk edebiyatı ve devrin özellikleri
12. Hafta  Servet-i Fünun devri Türk edebiyatı ve devrin özellikleri
13. Hafta  Fecr-i Âtî ve Millî Edebiyat devirleri ve özellikleri
14. Hafta  Milli edebiyat dönemi
15. Hafta  Cumhuriyet dönemi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKYÜZ, Kenan; Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Ankara, 1970. BANARLI, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983. ÇAĞATAY, Saadet; “İslâmiyetten Önce Türk Edebiyatı”, Türk Dünyası El Kitabı, T. K. A. E. Yayınları, Ankara, 1992. ÇELEBİOĞLU, Âmil; Türk Ninniler Hazinesi, Ülker Yayınları, İstanbul, 1982. ERCİLASUN, Bilge; Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler, Akçağ Yayınları, Ankara, 1997. ERGİN, Muharrem; Orhun Abideleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul, 1973. KABAKLI, Ahmet; Türk Edebiyatı, 2. Baskı, Türkiye Yayınevi, İstanbul, 1967. KOCATÜRK, Vasfi Mahir; Türk Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Yayınları, İstanbul, 1964. KÖPRÜLÜ, Fuat; Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1976. ÖGEL, Bahaeddin; İslâmiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, 2. Baskı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 1984. PEKOLCAY, Neclâ; İslâmî Türk Edebiyatı (I), Dergâh Yayınları, İstanbul, 1981.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
9
36
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X