GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
Yabancı Dil Eğitiminde Çocuk Edebiyatının Kullanımı/1640235 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İngilizce | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yard. Doç. Dr. Semra Saraçoğlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://websitem.gazi.edu.tr/site/ssemra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ssemra@gazi.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders Çocuk Edebiyatı konusunda genel bir alan taramasını hedeflemektedir. 15. Yüzyıldan 21. yüzyıla dek farklı tür ve dönemlerde yazılan çocuk kitaplarında çocukluk döneminin tarihi gelişimi gözlenilecektir. Dersin amacı çocuk edebiyatı konusunda bilgilendirmek, çocuk edebiyatının değerlendirilmesinde bir yol haritası çizmek. Ders hem teori, hem pratik, hem de edebiyat bilgisi içermektedir. Dersin sonunda öğrencilerin varolan akımların farkında olarak eserleri daha profesyonal olarak değerlendirebilmeleri, Çocuk ve Genç Edebiyatının değişik türlerini tanımaları, Bu eserleri değerlendirebilmek için eleştirel bir standart geliştirmeleri, Çocuk Edebiyatını İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğretilmesinde kullanabilmek için hem teorik hem de pratik bilgi donanım kazanmaları amaçlanmakt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kiefer, Barbara Z. Charlotte Huck's Children's Literature (9th edition), McGraw-Hill, 2007. Lynch-Brown. Essentials of Young Adult Literature, Pearson Education, Inc. 2007. Huck, Charlotte, et al. Children's Literature in the Elementary School (8th ed. preferred), McGraw Hill 2003. Donelson, Kenneth L. and Alleen Pace Nilsen. Literature for Today's Young Adults. (6th edition preferred). Pearson, Allyn & Bacon 2000. Delpit, Lisa (1995) Other People’s Children: Cultural Conflict in the Classroom. New York: The New Press. Derman-Sparks, Louise (1993) Anti-Bias Curriculum: Tools for Empowering Young Children. Washington, DC: National Association for the Education of Young Children. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YOK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|