GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İngilizce Öretiminde Teknoloji Kullanımı/1640236
Dersin Adı: İngilizce Öretiminde Teknoloji Kullanımı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Korkut Uluç İşisağ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/korkut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kisisag@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil eğitiminde ögretim teknolojisi kullanımıyla ilgili gelişmeler ve uygulamalar hakkında adayları bilgilendirmek
Dil eğitiminde ögretim teknolojisi kullanımıyla ilgili gelişmeler ve uygulamalar hakkında adaylara mevcut araç-gereçlerle uygulamalar yaptırmak.
Yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımı
Dil sınıflarında kullanılabilecek teknolojik araçlar
İngilizce’yi teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme
Bilgisayar destekli dil öğretimi
İnternet ve uygulamalarının dil öğretiminde kullanılması
Uzaktan eğitimde dil öğrenimi
Çoklu ortamda öğretim materyali geliştirme
Teknoloji uygulama planı geliştirme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğitim teknolojisi ve yabancı dil eğitiminde teknolojinin tarihçesi
2. Hafta  Dil sınıflarında teknolojik aletler / multimedya sınıfları
3. Hafta  ICT ve CALL
4. Hafta  Dil eğitimi için CALL olmayan sınıflar
5. Hafta  Dil eğitimi için internet ve çeşitli uygulamaları
6. Hafta  Yurtiçi ve yurtdışındaki çalışmaların incelenmesi
7. Hafta  Multimedya kaynaklara eşlik eden dil öğretim malzemeleri
8. Hafta  Web-tabanlı uzaktan eğitim
9. Hafta  Dil becerilerinin öğretimi için teknoloji kullanımı
10. Hafta  İletişim ve kültürel farkındalığı arttırmak için teknoloji kullanımı
11. Hafta  Meslek kuruluşları ve özel eğitim grupları
12. Hafta  Proje (eğitim teknolojisini kullanarak dil öğretim malzemelerinin geliştirilmesi)
13. Hafta  Örnek web araçları
14. Hafta  Örnek web araçları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Davies G. & Higgins J. (1982) Computers, language and language learning, London: CILT. Dudeney G. (2007) The Internet and the language classroom, Second Edition, Cambridge: Cambridge University Press. Gupta P. & Schulze M. (2011) Human Language Technologies (HLT). Module 3.5 in Davies G. (ed.) Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT), Slough, Thames Valley University [Online]: http://www.ict4lt.org/en/en_mod3-5.htm
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
1
60
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
1
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
1
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirmeX
2
2 Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
4
4 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmeX
5
5 Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmeX
6
6 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilmeX
7
7 Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmeX
8
8 Sorunları çözebilmeX
9
9 Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
10
10 İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilmeX