GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dil Becerileri Edinimi: Stratejileri ve Öğretim Yöntemleri I/1630005
Dersin Adı: Dil Becerileri Edinimi: Stratejileri ve Öğretim Yöntemleri I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca_Türkç
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dört temel dil becerisinin yabancı dil eğitimindeki yeri ve önemi konusunda farkındalık kazanır.
Yabancı dil öğretimi/öğrenimi yöntemlerinin ve Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninin dil becerilerinin öğretimine bakış açılarını kavrar.
Öğrenenlerin temel dil becerilerini edinmelerini kolaylaştıracak stratejiler, teknikler ve bunların kullanımı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlar
Öğrenenleri yabancı dil Fransızca sınıfında okuma ve dinleme becerilerinin nasıl öğretilmesi gerektiği konusunda kuramsal açıdan bilgilendirmek
Kuramsal bilgilerini sınıf içi mikro-öğretim uygulamaları ile pekiştirir.
Yabancı dil sınıfında teknolojik materyallerin kullanımı konusunda deneyim kazanır.
Grupla ya da ikişerli çalışabilme ve uygulama yapabilme becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş- İşlenecek konular ve yapılacak sınıf içi uygulamalar hakkında konuşma
2. Hafta  Ders içeriğini oluşturan temel kavramların tanımlanması
3. Hafta  Yabancı dil öğrenme stratejileri
4. Hafta  Yabancı dil öğrenme stratejileri
5. Hafta  Sunumlar
6. Hafta  Tüm bileşenleriyle Fransızcada okuma becerisi
7. Hafta   Tüm bileşenleriyle Fransızcada okuma becerisi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Okuma becerisi sunumları
10. Hafta  Tüm bileşenleriyle Fransızcada dinleme becerisi
11. Hafta  Tüm bileşenleriyle Fransızcada dinleme becerisi
12. Hafta  Dinleme becerisine ilişkin sunumlar
13. Hafta  Avrupa Ortak Başvuru Metni’nin incelenmesi
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
4
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası literatürü izleyebilir ve çalışmalarını hakemli dergilerde yayımlayarak alanyazına katkıda bulunurX
2
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini derinleştirir; farklı araştırma ekiplerine bu konuda öncülük eder.X
3
Alanı ile ilgili araştırma projelerini ve uzmanlık tezini mesleki ve etik kurallara uygun bir biçimde hazırlayabilir.X
4
Fransız Dili Eğitimi Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, etkili öğretim stratejileri geliştirerek uygulayabilir.X
5
Fransız Dili Eğitimi ile ilgili çalışmaları nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanarak gerçekleştirir, bulgularını bilimsel toplantılarda tartışabilir ve özgün yayınlara dönüştürebilir.X
6
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması ve eğitimde kullanılması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.X
7
Alandaki çağdaş yöntem ve tekniklerle ilgili bilgilere ulaşabilir; bilgi üretebilir ve bunu ulusal ve evrensel değerler çerçevesinde paylaşabilir; gerekli dil ve kültür bilgisine sahiptirX
8
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alanındaki çalışmalara yansıtabilir.X
10
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir ve ileride mesleki bilgilerini yenileme konusunda farkındalık edinir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof..Dr. Nurten ÖZÇELİK )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurtenk@gazi.edu.tr)