GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fransız Yazarlar ve Eğitim/1630126
Dersin Adı: Fransız Yazarlar ve Eğitim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Fransızca
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ortaçağdan günümüze, roman, öykü, şiir, tiyatro, deneme, gibi değişik türlerde yapıtlar veren Fransız yazarların eğitimle ilgili yazılarını çözümleme
Öğrencilerin, Fransız yazarların eğitimle ilgili farklı görüşleri hakkında bilgi sahibi olmaları, örnek metinleri çözümlemeleri
Çeşitli türlerdeki yapıtları inceleyebilme, eğitim-edebiyat ilişkisi, izleksel çözümleme becerisi, Fransız kültüründe yetkinlik, kavramsal düşünme
Eğitim tarihi ve eğitim felsefesi bilgisi
Bağımsız araştırma becerileri
Etik kurallarına uygun çalışma bilinci

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  --Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ortaçağda eğitim; G. de la Tour Laundry
2. Hafta  Hümanist eğitim anlayışı; Rabelais ve Montaigne
3. Hafta  Molière ve Préciosité; Fénélon’a göre erkeklerin ve kızların eğitimi
4. Hafta  Aydınlanma Çağı; üç Rousseau kahramanının (Emile, Julie, Sophie) eğitimi;
5. Hafta  Condorcet ve demokratik eğitim
6. Hafta  On dokuzuncu yüzyıl romanında eğitim sorunu
7. Hafta  Eğitim kurbanları: Lamiel, Mme de Rênal, Charles-Emma Bovary, Jeanne des Vauds ...
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  20. yüzyıla girerken romanda Okul-Kilise çatışması (Vérité-Zola)
10. Hafta  Alain’in eğitim düşüncesi
11. Hafta  Romanda eğitim ve baba-çocuk ilişkisi (Les Thibault)
12. Hafta  J. Prévert’den D. Pennac’a okul; kitap okuma(ma)
13. Hafta  Öğrenci sunularının değerlendirilmesi
14. Hafta  Öğrenci raporlarının değerlendirilmesi
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
7
3
21
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası literatürü izleyebilir ve çalışmalarını hakemli dergilerde yayımlayarak alanyazına katkıda bulunurX
2
Dilbilim, Yöntembilim ve Yazınbilim alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini derinleştirir; farklı araştırma ekiplerine bu konuda öncülük eder.X
3
Alanı ile ilgili araştırma projelerini ve uzmanlık tezini mesleki ve etik kurallara uygun bir biçimde hazırlayabilir.X
4
Fransız Dili Eğitimi Alanında edindiği bilgi ve becerileri analiz-sentez yaparak eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, etkili öğretim stratejileri geliştirerek uygulayabilir.X
5
Fransız Dili Eğitimi ile ilgili çalışmaları nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanarak gerçekleştirir, bulgularını bilimsel toplantılarda tartışabilir ve özgün yayınlara dönüştürebilir.X
6
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması ve eğitimde kullanılması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.X
7
Alandaki çağdaş yöntem ve tekniklerle ilgili bilgilere ulaşabilir; bilgi üretebilir ve bunu ulusal ve evrensel değerler çerçevesinde paylaşabilir; gerekli dil ve kültür bilgisine sahiptirX
8
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alanındaki çalışmalara yansıtabilir.X
10
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri bilimsel araştırma becerilerinden yararlanarak derinleştirir ve ileride mesleki bilgilerini yenileme konusunda farkındalık edinir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gül Tekay Baysan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/gbaysan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( gbaysan@gazi.edu.tr)