GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Karşılaştırmalı Dilbilim/1620119
Dersin Adı: Karşılaştırmalı Dilbilim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Arapça, Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Musa YILDIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ymusa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ymusa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karşılaştırmalı dilbilgisi kuramı ve Arapça ile Türkçenin başlıca kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlardan dil öğretiminde yararlanmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Karşılaştırmalı Dilbilgisi nedir? Dil öğretimindeki yeri ve faydaları.
2. Hafta  Karşılaştırmalı Dilbilgisi nedir? Dil öğretimindeki yeri ve faydaları.
3. Hafta  Arapça ve Türkçe’nin başlıca cümle kuruluşları ve sınıflandırılmaları.
4. Hafta  Arapça ve Türkçe’nin başlıca cümle kuruluşları ve sınıflandırılmaları.
5. Hafta  Basit ve bileşik cümleler.
6. Hafta  Basit ve bileşik cümleler.
7. Hafta  Basit ve bileşik cümleler.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  İsim grupları ve mastar içeren cümle yapıları. Kişili ve kişisiz kuruluşlar.
10. Hafta  İsim grupları ve mastar içeren cümle yapıları. Kişili ve kişisiz kuruluşlar.
11. Hafta  Yan cümle içeren doğurgan yapılar.
12. Hafta  Yan cümle içeren doğurgan yapılar.
13. Hafta  Arapça ve Türkçe’de cümlelerin isim gruplarına dönüştürülmesi.
14. Hafta  Arapça ve Türkçe’de cümlelerin isim gruplarına dönüştürülmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Muharrem Ergin,Türk Dil Bilgisi,İst.1997 Tacettin Uzun ve Diğ. Anlatımlı Arapça, Konya 2005 Cihaner Akçay,Arapça’da yaygın kelime ve kalıplar,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
2
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
3
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
4
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
5
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
6
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
7
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
8
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
9
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
10
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X