Seminer (Z)/1620206 |
Dersin Adı: |
Seminer (Z) |
Dersin Kredisi: |
0 |
Ders AKTS : |
22.5 |
Dersin Yarıyılı: |
1 |
Ders Türü : |
Zorunlu |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERSİN DİLİ |
Türkçe ve Arapç |
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
Yrd.Doç.Dr. Erdinç DOĞRU |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
http://websitem.gazi.edu.tr |
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
derdinc@gazi.edu.tr |
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Öğrenciler bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretimi ve örneklerle uygulanmasını öğrenirler; Öğrenciler kendi alanlarında küçük çapta araştırma yapabilirler; Öğrenciler yaptıkları araştırmaları sınıf ortamında özet bir şekilde sunabilirler; Öğrenciler kendilerine sunumu yapılan araştırma konusunda görüşlerini ifade edebilir, katkıda bulunabilir,eleştiri yöneltebilirler; Öğrenciler yaptıkları araştırma konusu çerçevesinde kendilerine yöneltilen eleştiri ve katkıları tolere edebilir, ona göre düşüncelerini yeniden organ Öğrenciler bilimsel konularda tartışma yöntemleri ve adabına uygun olarak görüş alışverişinde bulunabilirler.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
-- ÖNERİLEN DERSLER |
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
--DERS İÇERİĞİ |
1. Hafta |
Derse giriş |
2. Hafta |
Kaynakları tanıma | 3. Hafta |
Araştırma örnekleri inceleme | 4. Hafta |
Araştırma örnekleri inceleme | 5. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 6. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 7. Hafta |
Vize | 8. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 9. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 10. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 11. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 12. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 13. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 14. Hafta |
Örnek araştırma projesi ve sunumu | 15. Hafta |
Araştırma projelerini teslim etme | 16. Hafta |
|
|
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR |
Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi bütün sayıları, EKEV Akademi Dergisi bütün sayıları, Ders notları. |
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
-- STAJ / UYGULAMA |
yok |
-- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
Yıliçinin Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
4 |
56 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
14 |
4 |
56 |
Okuma Faaliyetleri |
14 |
4 |
56 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
14 |
4 |
56 |
Materyal tasarlama, uygulama |
14 |
4 |
56 |
Rapor hazırlama |
14 |
4 |
56 |
Sunu hazırlama |
14 |
4 |
56 |
Sunum |
14 |
3 |
42 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
14 |
3 |
42 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
14 |
3 |
42 |
Diğer |
14 |
3 |
42 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
560 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
22.4 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
22.5 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
2 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
3 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
4 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
5 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
6 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
7 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
8 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
9 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
10 | Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme. | | | | | X |
|
|