GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Eğitim Tarihi/1530229
Dersin Adı: Türk Eğitim Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk Eğitim Tarihi’ni başlangıçtan günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği, geliştirdiği eğitim ve öğretim ile ilgili düşünceleri, kuruml
Türk toplumlarının mutluluğu ve mutsuzluğu ile eğitim ve öğretimlerinin ilişkisini araştırmak, bugünkü eğitim sorunlarımızı en iyi şekilde çözebilmek
Türk Eğitim Tarihinin, tarihi bilinen ilk Türk toplumları ile başladığının öğretilmesidir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim tarihinin alanı, metodu ve tanıtımı
2. Hafta  Eski Türklerde eğitim
3. Hafta  Karahanlı, Selçuklu ve beylikler döneminde eğitim
4. Hafta  Osmanlı'da eğitim
5. Hafta  Medreseler öncesinde ve dışındaki İslâmî eğitim kurumları
6. Hafta  Medreseler
7. Hafta  Askerî eğitim ve askerî eğitimin Batılılaşması
8. Hafta  8.HAFTA :VİZE HAFTASI
9. Hafta  Sivil eğitim ve sivil eğitimin Batılılaşması
10. Hafta  Osmanlı'da batılı bir kurum olarak eğitim
11. Hafta  Tanzimat, I. ve II. Meşrutiyet Döneminde eğitim
12. Hafta  Cumhuriyet döneminde eğitim
13. Hafta  Cumhuriyet döneminde örgün eğitim
14. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Eğitimi ( 1923-………… ) Cumhuriyet döneminin önde gelen eğitimcileri
15. Hafta  Finaş
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler alan uzmanı olurlarX
2
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
3
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
4
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
5
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlarX
6
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
7
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
9
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
10
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof Dr. Nuri YAVUZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/nyavuz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nyavuz@gazi.edu.tr)