GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkiye’de ve Dünyada Tarih Öğretimi Araştırmaları/5300123
Dersin Adı: Türkiye’de ve Dünyada Tarih Öğretimi Araştırmaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
- Tarih eğitimi ve öğretimine yönelik yeni gelişmeleri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapabilmek
- Tarih eğitimi ve öğretimi alanında ortaya çıkan en yeni görüş ve yöntemleri tarih derslerine uygulanmasına ilişkin yeterlilikleri kazanmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tarih eğitiminin tarihsel süreci- I
2. Hafta  Tarih eğitiminin tarihsel süreci- II
3. Hafta  Tarih öğretiminde çağdaş yaklaşımlar-I
4. Hafta  Tarih öğretiminde çağdaş yaklaşımlar-II
5. Hafta  Tarih öğretiminde yeni yönelimler
6. Hafta  Tarih öğretimi terminolojisi
7. Hafta  Tarih öğretimine ilişkin teorik çalışmalar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tarih öğretimine ilişkin deneysel çalışmalar
10. Hafta  Tarih öğretimine ilişkin nicel araştırmalar
11. Hafta  Tarih öğretimine ilişkin nitel araştırmalar
12. Hafta  Tarih öğretimi ile ilgili Türkiye’de yapılan araştırmalar
13. Hafta  Tarih öğretimi ile ilgili Türkiye’de yapılan araştırmalar
14. Hafta  Tarih öğretimi ile ilgili Avrupa’da yapılan araştırmalar
15. Hafta  Tarih öğretimi ile ilgili Amerika’da yapılan araştırmalar
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
1
0
 Pratik
1
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler alan uzmanı olurlarX
2
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
3
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
4
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
5
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlarX
6
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
7
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
9
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
10
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mustafa SAFRAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/safran)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (safran@gazi.edu.tr)