GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Yenileşme Tarihi/1530105
Dersin Adı: Türk Yenileşme Tarihi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk yenileşme hareketleri ile Avrupa’daki gelişmelerin karşılaştırmalı olarak kavranması
Osmanlı Devleti’nde XVII. Yüzyıldan başlayarak XX. Yüzyıl başlarına kadar yenileşme hareketlerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi
Osmanlı Devleti’nde XVII. Yüzyıldan başlayarak XX. Yüzyıl başlarına kadar yenileşme hareketlerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yenileşme tarihi kaynaklarının incelenmesi
2. Hafta  XVII. yüzyıl ıslahat ve ıslahatçıları
3. Hafta  Lale Devri yenileşme hareketleri
4. Hafta  I. Mahmut dönemi yenileşme hareketleri
5. Hafta  III. Mustafa dönemi yenileşme hareketleri
6. Hafta  I. Abdülhamit dönemi yenileşme hareketleri
7. Hafta  III. Selim dönemi yenileşme hareketleri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  II. Mahmut dönemi yenileşme hareketleri
10. Hafta  Tanzimat dönemi yenileşme hareketleri (Sultan Abdülmecit devri)
11. Hafta  Tanzimat dönemi yenileşme hareketleri (Sultan Abdülaziz devri)
12. Hafta  I. Meşrutiyet devri yenileşme hareketleri
13. Hafta  II. Meşrutiyet devri yenileşme hareketleri
14. Hafta  I. Dünya Savaşı yıllarında yenileşme hareketleri
15. Hafta  Türk yenileşme tarihinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Programı tamamlayan öğrenciler alan uzmanı olurlarX
2
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
3
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
4
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.X
5
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olurlarX
6
Tarih eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
7
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.X
9
Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
10
Tarih alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level Bl).X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Necdet HAYTA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (w3.gazi.edu.tr/web/nhayta/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nhayta@gazi.edu.tr)