GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Ruhsal Bozuklukları/1520001
Dersin Adı: Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Ruhsal Bozuklukları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocukluk ve ergenlikte görülen ruhsal bozuklukların yaygınlık ve sıklığı, nedenleri, tanı kriterleri ve gidişi konusunda bilme.
Çocuk ve ergenleri değerlendirme konusunda temel kuramsal yaklaşımları bilme.
Ruhsal bozuklukların çocuk ve ergen gelişimi üzerindeki etkisini bilme.
Sınıflama, semptomataloji, etiyoloji ile birlikte koruyucu müdahale ve önleme stratejilerini bilme.
Çocukluk ve ergenlik döneminde ortaya çıkan ruhsal bozuklukların neler olduğunu bilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Normal gelişim ve ruhsal bozukluklara gelişimsel yaklaşım.
2. Hafta  Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı.
3. Hafta  Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluklar, tanı sistemleri ve değerlendirmenin yetişkinlerden farkı, kullanılan yöntemler.
4. Hafta  Kaygı Bozuklukları.
5. Hafta  Duygudurum Bozuklukları.
6. Hafta  Davranım Bozuklukları.
7. Hafta  Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu.
8. Hafta  Vize.
9. Hafta  Dil ve Öğrenme Bozuklukları.
10. Hafta  Zihinsel Gerilik.
11. Hafta  Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Şizofreni.
12. Hafta  Temel Fiziksel İşlev Bozuklukları.
13. Hafta  Tıbbi Durumu Etkileyen Psikolojik Etkenler.
14. Hafta  Aileye ilişkin riskler, ev içi şiddet, kötü muamele ve çocuk istismar ve ihmali.
15. Hafta  Genel Değerlendirme.
16. Hafta  Yıl sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğrt. Gör. Canan Gürsel.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/canangursel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (canangursel@gazi.edu.tr.)