GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çocukluk ve Ergenlik Dönemine İlişki Risk Faktörleri ve Suç/1520008
Dersin Adı: Çocukluk ve Ergenlik Dönemine İlişki Risk Faktörleri ve Suç
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuk ve ergen suç davranışının özelliklerini ve farklı kuramsal yaklaşımların suça ilişkin görüşlerini bilme.
Suç davranışının ortaya çıkmasında etkisi olan gelişimsel risk faktörleri ve koruyucu faktörlerin neler olduğunu bilme.
Davranım bozuklukları, saldırgan ve yıkıcı davranışlar, istismar gibi risk etkenleri ile bunların çocuk ve ergen suç davranışının ortaya çıkışındaki e
Okul ortamında ortaya çıkabilecek riskli davranışları ayırt etme ve uygun müdahale yöntemleri üzerine bilgi sahibi olma.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocukluk ve ergenlik döneminde gelişimsel olarak risk oluşturan ve riskten koruyan etkenler.
2. Hafta  Suç kavramı ve genç suçluluğunun tanımı ve özellikleri.
3. Hafta  Genç suçluluğunun farklı kuramsal açılardan ele alınması.
4. Hafta  Biyolojik ve psikolojik yaklaşımlar.
5. Hafta  Çocukluk çağında gelişim ve suç.
6. Hafta  Ergenlik dönemi ve suç.
7. Hafta  Davranım bozuklukları ve yetersiz benlik kontrolü.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Saldırganlık ve suç.
10. Hafta  Zorbalık-akran zorbalığı, önleme ve müdahale.
11. Hafta  Aile ve genç suçluluğu.
12. Hafta  İhmal ve istismarın gelişim üzerinde yarattığı olumsuz etkiler, önleme ve müdahale.
13. Hafta  Okul , akranlar ve riskli akran grupları-çeteler.Okul temelli önleme ve müdahale.
14. Hafta  Koruyucu faktörlerin değerlendirilmesi ve önleme.
15. Hafta  Genel değerlendirme.
16. Hafta  Yıl sonu sınavı.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
3
5
15
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğrt.Gör.Dr. Canan Gürsel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/canangursel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (canangursel@gazi.edu.tr)