GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Karasal Hidrografya/1510143
Dersin Adı: Karasal Hidrografya
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
* Suyun coğrafyadaki önemini kavrayabilme, su döngüsü ve su bilançosu kavramlarını açıklayabilme.
* Yüzey ve yeraltı suyu karakteristiklerini açıklayabilme.
* İklim değişikliği kavramı ve su kaynaklarına etkisini ilişkilendirebilme.
* Su kaynakları yönetiminin gerekliliğini fark edebilme, entegre havza yönetimi kavramı ve temel prensiplerini açıklayabilme.
* Ulusal havza yönetim stratejisi, Avrupa Birliği'nde su yönetimi ve "Su Çerçeve Direktifi"nin ana prensiplerini açıklayabilme.
*Türkiye'de su kaynaklarının planlaması ve yönetimini ilişkilendirme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Suyun coğrafyadaki önemi
2. Hafta  Su döngüsü ve su bilançosu kavramları
3. Hafta  Yüzey suyu karakteristikleri
4. Hafta  Yeraltı suyu karakteristikleri
5. Hafta  İklim değişikliği kavramı
6. Hafta  İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Su kaynakları yönetimi
9. Hafta  Entegre havza yönetimi kavramı
10. Hafta  Ulusal havza yönetim stratejisi
11. Hafta  Avrupa Birliği'nde su yönetimi ve "Su Çerçeve Direktifi"nin ana prensipleri
12. Hafta  Türkiye'de su kaynaklarının planlaması ve yönetimi
13. Hafta  Su hukuku
14. Hafta  Sınıraşan sular
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
7
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
4
8
32
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
145
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.X
10
Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).X
14
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
16
Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Özlem YAĞBASAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozlemy)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozlemy@gazi.edu.tr)