GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Coğrafya Öğretiminde Müfradatlar/1510140
Dersin Adı: Coğrafya Öğretiminde Müfradatlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Coğrafya Müfredatlarının gelişitirilme gerekçeleri ve politikalarını değerlendiriebilme
Coğrafya müfredat bileşenlerini ve özelliklerini analiz edebilme
Kazanımları analiz edebilme ve içerik oluşturabilme
Kazanımlara uygun uygulamalar ve etkinlikler geliştirebilme
Müfredatlara yönelik çözümler ve öneriler getirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretim programları, coğrafya ve coğrafya dersi öğretim programı
2. Hafta  Öğretim programları, coğrafya ve coğrafya dersi öğretim programı
3. Hafta  Coğrafya Dersi müfredatların tarihsel seyri
4. Hafta  Coğrafya Dersi müfredatların tarihsel seyri
5. Hafta  Coğrafya Dersi Öğretim Program unsurları ve bunların içerik analizi
6. Hafta  Coğrafya Dersi Öğretim Program unsurları ve bunların içerik analizi
7. Hafta  Coğrafya Dersi Öğretim Program unsurları ve bunların içerik analizi
8. Hafta  Kazanım Analiz Yöntemleri
9. Hafta  Kazanımlara uygun ders planı içerikleri
10. Hafta  Örnek kazanım analizleri
11. Hafta  Örnek kazanım analizleri
12. Hafta  Müfredat sorunları ve değerlendirmeler
13. Hafta  Müfredatlarla ilgili gelecek senaryoları
14. Hafta  Müfredatlarla ilgili gelecek senaryoları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
15
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
7
28
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.X
10
Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).X
14
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
16
Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Servet KARABAĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/skarabag)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (skarabag@gazi.edu.tr)