GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematiksel Modelleme/1440045
Dersin Adı: Matematiksel Modelleme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiksel Modelleme hakkında derinliğine teorik bilgi sahibi olmak, uygulamalar yapabilmek, problemler üretebilmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Sınıf içi tartışma, mümkün olduğunda modelleme yapılacak gerçek hayat problemlerini yerinde inceleme.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Dersin bir önkoşulu yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Gerekli matematik derslerini almış olmak.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Matematiksel modellemenin teorik alt yapısı üzerine genel inceleme.
2. Hafta   Modelleme konusunda makalelerin okunması.
3. Hafta   Matematiksel modelleme konusunda bazı araştırmaların incelenmesi.
4. Hafta   Matematiksel modelleme konusunda bazı araştırmaların incelenmesi.
5. Hafta   Matematiksel modelleme konusunda bazı araştırmaların incelenmesi.
6. Hafta   Genel değerlendirmeler
7. Hafta   Okunanlar konusunda bir rapor yazılması.
8. Hafta   Seçilen bazı matematiksel modelleme problemleri üzerinde çalışılması.
9. Hafta   Seçilen bazı matematiksel modelleme problemleri üzerinde çalışılması.
10. Hafta   Seçilen bazı matematiksel modelleme problemleri üzerinde çalışılması.
11. Hafta   Seçilen bazı matematiksel modelleme problemleri üzerinde çalışılması.
12. Hafta   Matematiksel modelleme üzerine problem üretimleri.
13. Hafta   Matematiksel modelleme üzerine problem üretimleri.
14. Hafta   Matematiksel modelleme üzerine problem üretimleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kaynaklar zamana göre değişiklikler gösterir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Sunum, tartışma, araştırma, proje
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
40
 Projeler
5
50
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
90
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
10
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
7
98
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
7
1
7
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilirX
3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilirX
4
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilirX
5
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.X
6
Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.X
7
ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.X
8
Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
9
Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.X
10
Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.X