GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi/1440040
Dersin Adı: Matematik Öğrenimi ve Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Ziya Argün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~ziya, www.gazi.edu.tr/~arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr, arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Adaylar matematik öğretiminin esaslarını anlarlar
Adaylarr öğretim yöntemlerini uygularlar, dersi hazırlama ve ders planlama becerileri kazanırlar.
Adaylar kazandıkları becerileri uygulamalarda ve araştırmalarda kullanırlar.
Adaylar değerlendirme ile ilgili yeterli yetiye sahip olurlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders araştırmalar,incelemeler ve uygulamalar yoluyla yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Özel Öğretim yöntemleri derslerine katılmak ve başarmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin Mahiyetinin açıklanması
2. Hafta   Reform hareket bağlamında matematik öğretimi, Matematik yapmanın ne olduğunu açıklama
3. Hafta  Matematiksel anlayışı geliştirme,
4. Hafta   Problem çözme yardımıyla öğretim,
5. Hafta  Eğitimde değerlendirmeyi inşa etme,
6. Hafta  Problem temelli sınıfta planlama,
7. Hafta  Bütün öğrencilere matematiği öğretme,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Sayı kavramlarını geliştirme,
10. Hafta  İşlemler için anlamayı geliştirme,
11. Hafta  Temel gerçekleri öğrenmek için öğrencilere yardım etme,
12. Hafta  Bir öğretim yöntemiyle yapılan örnek bir dersin sunumu
13. Hafta  Bir öğretim yöntemiyle yapılan örnek bir dersin sunumu
14. Hafta  Bir öğretim yöntemiyle yapılan örnek bir dersin sunumu
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   John, A. Van De Walle, “Elementary and Middle School, Teaching Developmentally” Fifth Edition, makale, dergi ve internetteki buna benzer çalışmaların tamamı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilirX
3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilirX
4
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilirX
5
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.X
6
Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.X
7
ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.X
8
Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
9
Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.X
10
Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.X