GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Temel Matematiksel Kavramlar II/4440033
Dersin Adı: Temel Matematiksel Kavramlar II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Temel Matematik
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alan Eğitiminde alan bilgisinin önemi bütün araştırmacılar tarafından vurgulanmaktadır.
Öğrenciler matematiksel kavramlarla ilgili anlayışlarını geliştirebilir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Matematik Bölümü veya ona denk olan bir bölümden Lisans Derslerini tamamlamış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sonlu,sonsuz, sayılabilir küme kavramları
2. Hafta  Reel sayılar kümesinin kardinali, doğal sayılar kümesinin kardinali,
3. Hafta  Cantor’un teoremi, continuum hipotezi.
4. Hafta  Seri kavramı ile ondalık açılım kavramı.
5. Hafta  Rasyonel ve irrasyonel sayıların ondalık açılımları arasındaki fark.
6. Hafta  Pi nin irrasyonelliği ve pi sayısının ondalık açılımını bulma yöntemleri.
7. Hafta  Cebirsel ve transandant sayı kavramı.
8. Hafta  Cebirsel sayılar kümesinin kardinali ve transandant sayılar kümesinin kardinali.
9. Hafta  Üstel sayılar. Log ve exp fonksiyonlarının tanımı
10. Hafta  Has olmayan integral. Riemann integral
11. Hafta  Norm, metrik ve topoloji kavramları.
12. Hafta  Topolojik süreklilik ve Euclid uzaylarında süreklilik tanımlarının denkliği
13. Hafta  C(K) ve Lp Uzayları.
14. Hafta  Lebesque integral tanımı.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Matematik programlarında yer alan kavramlarla ilgili ulaşılabilecek bütün kaynakların tamamı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilirX
2
Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilirX
3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilirX
4
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilirX
5
Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.X
6
Eğitim ve matematik eğitimi alanlarındaki öğrenim ve öğretime dair temel teorileri, bunların yapı taşlarını ve farklı kullanımlarını bilir ve karşılaştırmalı olarak analiz eder.X
7
ulusal matematik öğretim programlarının yapısını ve dayandığı teorik temelleri bilir, uluslararası bilinen programlarla karşılaştırmalı analizlerini yapar ve bu bağlamda (matematikte) program geliştirme aşamalarını anlar.X
8
Matematik eğitimi alanında edindiği bilgi, deneyim ve problem çözme becerilerini hem kendi alanından hem de farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler rehberliğinde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
9
Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırabilir.X
10
Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.X