GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Kimyanın Kavramsal Yapısı ve Kimya Eğitiminde Sistem Yaklaşımı/4430008
Dersin Adı: Kimyanın Kavramsal Yapısı ve Kimya Eğitiminde Sistem Yaklaşımı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kimya biliminin doğasını ve kimyasal bilginin yapısını kavrama.
Kimyasal sistemler ve zuhur eden (emergent) özellikleri anlama.
Sistem perspektifinden kimya öğrenme zorluklarını ve yanlış kavramları çözümleme.
Kimyasal sistemler ve zuhur eden özelliklerini öğretmek için materyal ve uygulamalar geliştirme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze ve işbirlikli argümantasyona dayalı eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kimya biliminin doğası, kimyasal sistemler ve zuhur eden (emergent) özellikler
2. Hafta  Kimyasal sistemler ve zuhur eden özelliklerle ilgili öğrenme zorlukları ve öğrenci yanlış kavramları
3. Hafta  Kimyasal sistemler ve zuhur eden özelliklerin öğretilmesi-1
4. Hafta  Kimyasal sistemler ve zuhur eden özelliklerin öğretilmesi-2
5. Hafta  Atomik sistemler, özellikleri, etkileşimleri – Periyodik özellikler örneği
6. Hafta  Atomik sistemlerle ilgili öğrenme zorlukları ve yanlış kavramlar
7. Hafta  Atomik sistemler ve özelliklerinin öğretilmesi
8. Hafta  Uygulama: Atomik sistemlerle ilgili öğrenci kavramlarını belirleme-çözümleme-geliştirme
9. Hafta  Moleküler sistemler ve özellikleri – Asitlik-Bazlık örneği
10. Hafta  Moleküler sistemler ve özelliklerinin öğretilmesi
11. Hafta  Uygulama: Moleküler sistemlerle ilgili öğrenci kavramlarını belirleme-çözümleme-geliştirme
12. Hafta  Molar düzeyde sistemler ve özellikleri – Gazlar ve buhar basıncı örneği
13. Hafta  Molar düzeyde sistemler ve özelliklerinin öğretilmesi
14. Hafta  Uygulama: Molar düzeyde sistemlerle ilgili öğrenci kavramlarını belirleme-çözümleme-geliştirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
3
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler.X
3
Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular.X
4
Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir.X
5
Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder.X
6
Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır.X
7
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
8
Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır.X
9
Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür.X
10
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir.X
11
Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar.X
12
Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirirX
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir.X
14
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
15
Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Halil TÜMAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tumay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tumay@gazi.edu.tr)