GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Teknikleri/443008
Dersin Adı: Fen Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Teknikleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
• Ölçme ve değerlendirmede temel kavramları tanır ve ayırt eder,
• Klasik değerlendirme tekniklerini tanır, avantaj ve sınırlılıklarının farkında olur,
• Alternatif değerlendirme tekniklerini tanır, avantaj ve sınırlılıklarının farkında olur,
• Klasik ve alternatif değerlendirme tekniklerini sentezleyebilir,
• Belirlenen alternatif değerlendirme teknikleri ile hazırlama, belli bir gruba uygulama ve uygulama sonuçlarını puanlama becerisi kazanır.
• Farklı kavram haritası oluşturma tekniklerine göre kavram haritası hazırlama, belli bir gruba uygulama ve kavram haritalarını puanlama becerisi kaza

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz-yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
2. Hafta  Ölçek ve Ölçek Türleri
3. Hafta  Klasik ve Alternatif Değerlendirme Nedir?
4. Hafta  Klasik Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Açık uçlu sorular, Kısa cevaplı sorular, D/Y soruları)
5. Hafta  Klasik Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Eşleştirme tipi sorular, Çoktan seçmeli sorular, Boşluk doldurma tipi sorular)
6. Hafta  Alternatif Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Yapılandırılmış Grid)
7. Hafta  Alternatif Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Anlam Çözümleme Tabloları, Kelime İlişkilendirme, Kontrol Listesi)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Alternatif Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Akran Değerlendirme, Öz değerlendirme)
10. Hafta  Alternatif Değerlendirme Teknikleri: Tanıtımı-Avantajları-Sınırlılıkları (Portfolyo, Proje)
11. Hafta  Kavram Haritaları: Teorik Temelleri ve Novak tipi kavram haritası hazırlama
12. Hafta  Kavram Haritalarında Puanlama Yöntemleri
13. Hafta  Kavram Haritaları: İndisleme Yöntemi
14. Hafta  Kavram Haritaları: Boşluk Doldurma Tipi Kavram Haritaları (kavram ve ilişki boşluklu haritalar)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
9
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
8
32
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler.X
3
Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular.X
4
Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir.X
5
Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder.X
6
Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır.X
7
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
8
Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır.X
9
Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür.X
10
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir.X
11
Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar.X
12
Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirirX
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir.X
14
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
15
Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Güler EKMEKCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/guler)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (guler@gazi.edu.tr)