GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Kimya ve Teknoloji I (Alan)/1430036
Dersin Adı: Kimya ve Teknoloji I (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Endüstriyel gazların üretim yöntemlerini ve kullanım alanlarını öğrenir.
Su teknolojisi konusunda temel bilgileri öğrenir.
Perol ve petrol rafinasyonu hakkında temel bilgileri edinir.
Yağ teknolojisi,şeker teknolojisi,tatlandırıcılar ve gıda katkı maddelerinin incelenmesi.
Pigment ve Boya teknolojisi hakkında temel bilgileri edinir.
Çimento ve yapı kimyasalları hakkında temel bilgileri edinir.
Odun teknolojisi ve üretim teknolojilerini ve kullanım alanlarını öğrenir.
Nano teknoloji, akıllı maddeler ve atıkların geri kazanımı.
Sabun ve deterjan üretimi.
Yağların tipleri, kullanım alanlarını öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kimyasal Proseslerde Girdi ve Çıktı, Su teknolojisi, su sertliği, su arıtma
2. Hafta  Kimyasal Proseslerde Girdi ve Çıktı, Su teknolojisi, su sertliği, su arıtma
3. Hafta  Yanma, enerji, ısı, ısı değiştirici, katı, sıvı, gaz yakıtlar
4. Hafta  Yanma, enerji, ısı, ısı değiştirici, katı, sıvı, gaz yakıtlar
5. Hafta  Petrol teknolojisi, destilasyon ile ayırma
6. Hafta  Petrol teknolojisi, destilasyon ile ayırma
7. Hafta  Odunun kimyasal olarak işlenmesi, kağıt teknolojisi, kağıt üretimi
8. Hafta  Odunun kimyasal olarak işlenmesi, kağıt teknolojisi, kağıt üretimi
9. Hafta  Şeker pancarı, şeker teknolojisi, şeker üretimi
10. Hafta  Şeker pancarı, şeker teknolojisi, şeker üretimi
11. Hafta  Katı ve sıvı yağlar, sabun, deterjan üretimi, Plastik teknolojisi
12. Hafta  Katı ve sıvı yağlar, sabun, deterjan üretimi, Plastik teknolojisi
13. Hafta  Geri kazanım, Seramikler, Refrakterler
14. Hafta  Geri kazanım, Seramikler, Refrakterler, Genel Tekrar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler.
3
Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular.
4
Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir.
5
Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder.X
6
Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır.
7
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
8
Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır.
9
Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür.
10
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir.
11
Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar.X
12
Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirirX
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir.X
14
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
15
Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-Prof. Dr. İbrahim USLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://gazi.academia.edu/ibrahimUSLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-profibrahimuslu@gmail.com)