GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bilimin Doğası ve Öğretimi/4430037
Dersin Adı: Bilimin Doğası ve Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilim tarihi, felsefesi ve sosyolojisi gibi disiplinleri tanır ve bilimin doğasını anlamaya nasıl katkıda bulunduklarını açıklar.
Bilim eğitiminde bilimin doğası öğretimi ile ilgili farklı bakış açıları olduğunu bilir ve bunları birbiriyle karşılaştırır.
Bilimin doğası ile ilgili mitleri bilir ve giderilmesi için çözüm yolları önerir.
Bilimin doğası öğretimi ile ilgili farklı bakış açılarını değerlendirir.
Bilimin doğası ve bilim okuryazarlığı arasında ilişki kurar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimin doğası ile ne kastedilmektedir? Bilimin doğası ve bilim tarihi, felsefesi ve sosyolojisi ve gibi disiplinler arasındaki ilişki.
2. Hafta  Bilim okuryazarlığı ve bilimin doğası
3. Hafta  Bilimin doğası içeriği ile ilgili bakış açıları
4. Hafta  Bilimin doğası hakkında uzlaşıma varılmış anlayışlar (bilimin doğası ile ilgili boyutlar ve mitler)
5. Hafta  Gözlemlerin teori yüklülüğü
6. Hafta  Gözlem ve çıkarım arasındaki fark, bilimsel bilginin ampirik doğası.
7. Hafta  Bilimsel bilginin değişebilirliği, teori, kanun ve model arasındaki farklılıklar ve ilişki
8. Hafta  vize
9. Hafta  Bilimsel yöntem diye bir yöntem var mıdır?
10. Hafta  Bilimde hayal gücü ve yaratıcılığın rolü ve önemi
11. Hafta  Bilimde sosyal ve kültürel faktörler
12. Hafta  Bilimin doğası öğretimi ile ilgili yaklaşımlar
13. Hafta  Bilimin doğası öğretimi ile ilgili uygulamalar
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
13
2
26
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
3
8
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısı ve değişimi ile ilgili olguları açıklamada kullanılan teori, kanun ve prensipleri karşılaştırarak en uygununu belirler.X
2
Kimya disiplininde kavram öğreniminin doğasını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri irdeler.X
3
Kimya öğretiminde kullanılan yeni yaklaşım, strateji, yöntem veya teknikleri inceler ve kendi çalışmasına uygular.X
4
Ulusal ve uluslararası alan yazını takip ederek öğrenilmesi zor kimya kavramlarının öğretimi için yeni bir model, yöntem, teknik ya da materyal önerir.X
5
Kimya kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunlara önerdiği çözümü nitel ve/veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak test eder.X
6
Kimya kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenleri araştırır.X
7
Kimya eğitimi ile ilgili araştırmalarda elde edilen nitel ve nicel verileri analiz ederek raporlaştırır.X
8
Kimya eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası projeleri araştırarak uygun olanlara gönüllü olarak katılır.X
9
Kimya eğitimi alanında araştırma yapan kişilerle iletişime geçerek ortak proje yürütür.X
10
Kimya eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası alan yazındaki kitap, makale ve tezleri takip eder; öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenmesini yönlendirir.X
11
Yaptığı araştırma sonuçlarını bilgisayar programları kullanarak kimya eğitimi ile ilgili seminer, sempozyum ya da panelde sunar.X
12
Yaptığı araştırma sonuçlarını ana dili dışındaki bir dilde raporlaştırarak makale haline getirirX
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahiptir.X
14
Kimya eğitimi alanında sosyal sorumluluk projeleri yürüterek toplumu bilgilendirir.X
15
Kimya eğitimine yönelik strateji, politika ve uygulama planlarını irdeler ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Kimya ve bilimle ilgili toplumda farkındalık geliştirilmesinin önemini anlayarak bu amaçla yürütülen faaliyetlere katılır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Halil TÜMAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/site/tumay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tumay@gazi.edu.tr)