GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Populasyon Dinamiği (Alan)/1410228
Dersin Adı: Populasyon Dinamiği (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ögrenciler bu dersin sonunda; populasyon yapısını, yogunlugu etkileyen faktörleri, populasyon dengesini, populasyonların denetim ve yönetimini kavrar
Populasyonların dağılım biçimlerini açıklar.
Populasyonların denetim ve yönetimini kavrar
İnsan popülasyonlarının özelliklerini kavrar.
Populasyonların yaşam öyküsü özelliklerini açıklar.
Ekolojik ayak izi kavramını açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Populasyon kavramı Çevresel tepki, ortamın tasıma gücü, populasyon dengesi. Populasyon artıs modellerinin dogada ve laboratuvarda incelenmesi.
2. Hafta  Populasyonun gelismesi
3. Hafta  Populasyon artıs modelleri
4. Hafta  Çevresel tepki, ortamın tasıma gücü, populasyon dengesi
5. Hafta  Populasyon artıs modellerinin dogada ve laboratuvarda incelenmesi
6. Hafta  Populasyon yoğunluğundaki değişmeler
7. Hafta  Tür içi ve türler arası ilişkiler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Canlı kaynakların kullanımında populasyon dinamiginin önemi
10. Hafta  Ölüm oranı ve ölüm oranını tahmin metotları
11. Hafta  Av araçlarının seçiciliği
12. Hafta  Yeni birey katılımı, üretim, verim
13. Hafta  Yeni birey katılımı, üretim, verim
14. Hafta  Yoğunluğa bağımlı populasyon düzenleme mekanizmaları
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
8
4
32
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
1
9
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır.X
3
Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir.X
4
Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.X
7
Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.X
8
Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.X
9
Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar.X
10
Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder.X
11
Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.X
12
Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.X
13
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar.X
14
Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir.X
15
Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.X
16
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
17
Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet YILMAZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/myilmaz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (myilmaz@gazi.edu.tr)