GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İleri Genetik/4410001
Dersin Adı: İleri Genetik
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kromozomlarla çalışmanın amacını bilir.
DNA'dan proteine genetik bilgi akışının temellerini tanımlar.
Kanser, mutasyon etkileri konularını bilir
Genetik çalışmalar ve genom projelerinden elde edilen bilgilerin uygulamalı bilgi ve teknoloji üretiminde kullanımı konusunda çıkarımlar yapar.
Araştırma yapabilir
Bilimsel yeniliklere açık olmak ve kendi ilgi alanına uygulayabilmek
Genetik ve etik tartışmalar yapar
Gen ifadesinde epigenetik mekanizmaların işlevleri ve öneminin öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Kromozomlari DNA yapısi, histonlar hakkında genel bilgi
2. Hafta  Mitoz ve mayoz
3. Hafta  Hücre kontrol mekanizması
4. Hafta  Protein sentezi, proteinler, proteomik
5. Hafta  Prokayotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi
6. Hafta  Ökaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Epigenetik tanımı, fenotipe etkileri
9. Hafta  Epigenetik hastalıklar, x inaktivasyonu, genomik damgalama
10. Hafta  Mutasyonlar
11. Hafta  Kanser
12. Hafta  Rekombinant DNA teknolojisi
13. Hafta  Transgenik organizmalar, klonlama
14. Hafta  Makale inceleme
15. Hafta  Makale inceleme
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir, ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır.X
3
Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizinde bilgisayar yazılımlarını etkili bir şekilde kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir.X
4
Alanı ile ilgili yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanı ile ilgili problem durumlarında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini etkili biçimde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklara ulaşır, bilgiyi sorgular, farklı boyutları ile eleştirel olarak değerlendirir.X
7
Alanı ile ilgili özgün bir araştırma tasarlar, bilimsel bir yöntemi bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular.X
8
Alanı ile ilgili konferans, kongre, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere katılır, alanı ile ilgili bilimsel bir makale yazar.X
9
Farklı alanlardaki sorunların çözümünde grup projelerinde görev alır, karşılaştığı sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur, liderlik yapar.X
10
Yaptığı araştırmalarda bilimsel ve etik kurallara dikkat eder.X
11
Öğrenme ve öğretme ortamlarının düzenlenmesinde uygun ortamları tasarlar, öğrencilere gerekli yönlendirme ve geri bildirimlerde bulunur.X
12
Biyoloji eğitiminde kullanılabilecek farklı öğretme stratejilerini geliştirir ve uygular.X
13
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, düşüncelerini eyleme dönüştürmek için harekete geçer, liderlik yapar.X
14
Hayat boyu öğrenme ve mesleki gelişim ilkelerini benimser, kendisi ile ilgili öz değerlendirmelerde bulunur, güçlü ve zayıf yönlerini bilir.X
15
Bilimsel bir etkinlikte alanı ile ilgili özgün görüşünü bilimsel bir şekilde savunur, tartışır.X
16
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
17
Alanı ile ilgili bilimsel, etik, sosyal her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Çiğdem Alev ÖZEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/cigdemozel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cigdemozel@gazi.edu.tr)