GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sanat Eğitimi Kuramları/1390112
Dersin Adı: Sanat Eğitimi Kuramları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Gültekin AKENGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~gültekin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gultekinakengin@gazi.edu.tr,gultekinakengin@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1.Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 1.1.Sanat kavramını tanımlar. 1.2.Sanat ve eğitim arasındaki ilişkiyi tartışır.
2.Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemini açıklayabilecektir. 2.1.Sanat eğitiminin içerdiği disiplinleri listeler.
3.Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımını yorumlayabilecektir. 3.1.Disipline dayalı sanat eğitimini açıklar.
4.Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programını tüm boyutlarıyla irdeleyebilecektir. 4.1.Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programının genel amaç ve vizyonunu
5.Çocuk resimlerinin özelliklerini ve sanatsal öğrenme yollarını tanıyabilecektir. 5.1.Çocuk resimlerinin genel özelliklerini betimler.
6.Çocuk resimlerinin sanatsal gelişim basamaklarını tanıyabilecektir. 6.1. Karalama döneminin özelliklerini sayarak bu dönemdeki çocuk resimlerini tan
7.Müze eğitimine ilişkin temel bilgi ve kavramları açıklayabilecektir. 7.1. Müze eğitiminin amaç ve önemini açıklar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar * Sanat *Yaratıcılık *Estetik *Sanat eğitimi
2. Hafta  Sanat eğitiminin eğitim dizgesi içindeki yeri ve önemi *Sanat eğitiminin gerekliliği *Sanat eğitiminin amaç ve işlevleri
3. Hafta  Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat tarihi *Sanat eleştirisi *Estetik
4. Hafta  Disipline dayalı sanat eğitimi yaklaşımı *Sanat eğitimi disiplinlerinin sanat uygulamaları ile bütünleştirilmesi.
5. Hafta  Sanat eğitiminin ilköğretimdeki yeri ve görsel sanatlar dersi
6. Hafta  Sanat eğitiminin ilköğretimdeki yeri ve görsel sanatlar dersi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı
9. Hafta  Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Karalama dönemi *Şema öncesi dönem
10. Hafta  Çocukların sanatsal gelişim basamakları *Şematik dönem *Gerçekçilik dönemi *Görünürde doğalcılık dönemi
11. Hafta  Resimleriyle çocuğu tanıma yolları
12. Hafta  Resimleriyle çocukları tanıma yolları
13. Hafta  Müze Eğitimi
14. Hafta  Müze eğitiminin görsel sanatlar desinde kullanımı
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alakuş, A. O. (2009). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi. (Ed. A. O. Alakuş ve L. Mercin). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
30
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
1
7
 Okuma Faaliyetleri
5
7
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Mesleki araştırmalar yapabilmeX
2
2. Eğitsel ve mesleki rehberlik yapabilme,X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için sanatsal proje ve etkinlikler düzenleyebilmeX
4
4. Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmeX
5
5. Mesleki resim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmeX
6
6. Mesleki resim eğitimi alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını alana aktarabilmeX
7
7. Güncel sanat etkinliklerini izleyip yorumlayabilmeX
8
8. Modern ve güncel sanat kavramlarını etkin bir biçimde tartışabilmeX
9
9. Alanı ile ilgili belirlenmiş bir hedef ya da soruna, sanatsal ve bilimsel yöntemler ile yaratıcı çözümler bulabilmeX
10
10. Sanat ve kültür alanlarına ilişkin okuma, yazma ve yorumlama yetilerini edinebilmeX