GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme/1380010
Dersin Adı: Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuğu tanımak için kullanılacak teknikler, teknikleri nasıl kullanacağını bilme.
uygun tekniği seçme, teknikleri doğru değerlendirme,
Türkiye’de ve dünyada yapılan araştırmaları öğrenme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yuz yuze egitim seklinde yurutulmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocuğu Tanımak, Çocuğu Tanımanın Önemi ve Gerekliliği, Çocuğu Tanımanın İlkeleri, Çocuğu Hangi Yönleri ile Tanımalıyız
2. Hafta  Çocuğu değerlendirmek için dünyada yapılan çalışmalar
3. Hafta   Çocuğu değerlendirmek için Türkiye’de yapılan çalışmalar
4. Hafta   Çocuğu değerlendirmede ailenin yeri ve önemi
5. Hafta  Çocuğu değerlendirmede öğretmen
6. Hafta  Çocuğu değerlendirmede yapılan yanlışlar
7. Hafta   vize
8. Hafta  Çocuğu değerlendirmede kullanılan teknikler, gözlem, gözlemin amacı, çeşitleri, gözlem yaparken dikkat edilecek noktalar, gözlemin avantajları ve deza
9. Hafta  Kimdir bu tekniği kimdir bu tekniğini uygularken dikkat edilecek noktalar, kimdir bu tekniğinin avantajları ve dezavantajları
10. Hafta  Sosyometri, sosyometri tekniğini uygularken dikkat edilecek noktalar, sosyometri tekniğinin avantajları dezavantajları
11. Hafta   Anektod kayıtlar, anektod kayıtları tutulurken dikkat edilecek noktalar avantajları ve dezantajları, örnek olay, örnek olayın özellikleri avantajları
12. Hafta  Görüşme, görüşme tekniklerinin çeşitleri, uygulanırken dikkat edilecek noktalar avantajları ve dezavantajları, derecelendirme ölçekleri, çeşitleri
13. Hafta  Portfolyo, önemi özellikleri dikkat edilecek noktalar, avantajları ve dezavantajları
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
7
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
7
49
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
8
32
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Gulhan Guven)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( Wwww.gulhang@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gulhan@gazi.edu.tr)