GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okul Öncesinde Gelişim, İzleme ve Değerlendirme/1380009
Dersin Adı: Okul Öncesinde Gelişim, İzleme ve Değerlendirme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuğu gelişimsel olarak izleme ve değerlendirmenin önemini söyleme
Gelişimsel izleme ve değerlendirmenin nasıl yapıldığını bilme
Dünya’da ve ülkemizde konu ile ilgili yapılan çalışmaları söyleme
Gelişimsel değerlendirme için kullanılan araçları bilme
Çocuğun gelişimine uygun ölçme araçlarını seçme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  • Çocuğu gelişimsel olarak izleme ve değerlendirmenin önemi
2. Hafta  • Gelişimsel değerlendirme yöntemleri a. Biçimsel stratejiler b. Biçimsel olmayan stratejiler
3. Hafta  • Gelişimsel değerlendirme ilkeleri • Gelişimsel değerlendirme aracının seçimi
4. Hafta  • Gelişimsel değerlendirme araçlarının psiko-metrik özellikleri  Normatif özellikler ve standartlar  Geçerlik-güvenirlik =
5. Hafta  • Gelişim testlerinin uyarlanması a. Araçların farklı dillere çevrilmesi b. Kültüre özgü ölçütler c. Farklı gruptan çocuklar için farklı
6. Hafta  • Standart gelişim testleri a. Test hazırlıkları  Uygulayıcının hazırlanması  Ortamın hazırlanması  Çocuğun hazırlan
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  Ülkemizde kullanılan standart genel gelişim testleri  Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı (GEÇDA)  DENVER II Gelişimsel Tarama T
9. Hafta  • Ülkemizde kullanılan standart genel gelişim testleri  Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı (GEÇDA)  DENVER II Gelişimsel
10. Hafta  • Ülkemizde kullanılan standart genel gelişim testleri  Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı (GEÇDA)  DENVER II Gelişimsel
11. Hafta  Yurt dışında kullanılan testler
12. Hafta  • Yurt dışında kullanılan testler • Gelişim alanlarına göre standart olmayan ölçme araçları  Bilişsel gelişim değerlendirme ar
13. Hafta  Yurt dışında kullanılan testler • Gelişim alanlarına göre standart olmayan ölçme araçları  Bilişsel gelişim değerlendirme ar
14. Hafta  General Evaluation
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Dr.Zeynep Kurtulmuş , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/kzeynep)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kzeynep@gazi.edu.tr , zeynepkurtulmus@gmail.com)