GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okul Öncesinde Duygusal Zeka/1380006
Dersin Adı: Okul Öncesinde Duygusal Zeka
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuklarda duygusal zekâ yetilerin gelişimini anlatır
Çocuklarda duygusal zekâyı etkileyen faktörleri açıklar
Çocuklarda duygusal zekâyı destekleyici etkinliklere örnekler verir
Çocuklarda duygusal zekânın değerlendirme yollarını açıklar
Erken çocuklukta yapılan duygusal zekâ araştırmalarını inceler ve değerlendirir
Çocuklar için duygusal zekâyı destekleyen etkinlikler planlar, uygular ve değerlendirir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Duygusal zekânın tanımı ve Duygusal zekâ teorisinin temelleri
2. Hafta  Duyguların özellikleri
3. Hafta  Çocuklarda duyguları tanıma yetisinin gelişimi
4. Hafta  Çocuklarda duyguları anlama yetisinin gelişimi
5. Hafta  Çocuklarda duyguları yönetme yetisinin gelişimi
6. Hafta  Ev ortamının çocukların duygusal zekâsına etkisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Öğretmen ve eğitim ortamının çocukların duygusal zekâsına etkisi
9. Hafta  Çocuklarda duygu bozukluklarını yönetme
10. Hafta  Duygusal zekâyı destekleyen programlar ve özellikleri
11. Hafta  Çocuklarda duygusal zekâyı değerlendirme
12. Hafta  Çocuklarda duygusal zekâyla ilgili yapılan araştırmaları inceleme ve tartışma
13. Hafta  Çocuklarda duygusal zekâyı destekleyen eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme
14. Hafta  Erken çocuklukta duygusal zekânın desteklenmesine yönelik öneriler ve tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
6
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
6
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
9
36
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
9
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr.İlkay ULUTAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (uilkay@gazi.edu.tr , ilkayulutas@gmail.com)