GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İleri Çocuk Gelişimi/1380003
Dersin Adı: İleri Çocuk Gelişimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler erken çocukluk gelişimi neden önemli olduğu ile ilgili bilgi sahibi olurlar.
Öğrenciler erken çocukluk gelişimine çok kültürlü bakış açısı hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğrenciler erken çocuklukta bakım ve kaliteyi öğrenirler.
Öğrenciler Türkiye’deki erken çocukluk gelişimi ile ilgili hizmetler ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olurlar
Öğrenciler erken çocuklukta motor gelişim ilkeleri, etkileyen faktörler ve konu ile ilgili yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğrenciler erken çocuklukta beyin gelişimi, bilişsel gelişimde farklılıklar ve yeni bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur ve konu ile yapılan araşt
Öğrenciler erken çocuklukta dil gelişimi, dil gelişiminde bireysel farklılıklar, dil gelişimi ve algı konularında bilgi sahibi olur ve konu ile ilgi
Öğrenciler, erken çocuklukta kültürel bağlamda sosyal ve duygusal gelişim, duygusal büyüme ve sosyal yeterlilik, kültürel ve sosyal yetkinlik, sosyal
Öğrenciler, erken çocukluk gelişiminde kültürel bağlamda ailenin rolünü öğrenirler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Erken Çocukluk Gelişimi Neden Öğrenilmelidir?
2. Hafta  Erken Çocukluk Gelişimine Çok Kültürlü Bakış Açısı
3. Hafta  Erken Çocuklukta Bakım ve Kalite
4. Hafta  Türkiye’de Erken Çocukluk Gelişimi ile İlgili Hizmetler ve Sorunlar
5. Hafta  Erken Çocuklukta Motor Gelişim İlkeleri, Etkileyen Faktörler ve Konu ile İlgili Yapılan Araştırmalar
6. Hafta  Erken Çocuklukta Fiziksel Uygunluk, Algısal Yeterlilikler
7. Hafta  vize
8. Hafta  Erken Çocuklukta Beyin Gelişimi, Bilişsel Gelişimde Farklılıklar ve Yeni Bakış Açıları
9. Hafta  Erken Çocuklukta Beyin Gelişimi, Bilişsel Gelişimde Farklılıklar, Yeni Bakış Açıları ve Konu ile İlgili Yapılan Araştırmalar
10. Hafta  Erken Çocuklukta Dil Gelişimi, Dil Gelişiminde Bireysel Farklılıklar, Dil Gelişimi ve Algı ve Konu ile Ilgili Yapılan Araştırmalar
11. Hafta  10.Hafta Erken Çocuklukta Dil Gelişimi, Dil Gelişiminde Bireysel Farklılıklar,Dil Gelişimi ve Algı ve Konu ile Ilgili Yapılan Araştırmalar
12. Hafta  Erken Çocuklukta Kültürel Bağlamda Sosyal ve Duygusal Gelişim, Duygusal Büyüme ve Sosyal Yeterlilik, Kültürel ve Sosyal Yetkinlik, Sosyal Yetkinlikte
13. Hafta  Erken Çocuklukta Kültürel Bağlamda Sosyal ve Duygusal Gelişim, Duygusal Büyüme ve Sosyal Yeterlilik, Kültürel ve Sosyal Yetkinlik, Sosyal Yetkinlikte
14. Hafta  Erken Çocukluk Gelişiminde Kültürel Bağlamda Aile
15. Hafta  final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
4
20
 Projeler
4
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Esra Ömeroğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/omeroglu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (omeroglu@gazi.edu.tr )