GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitim/1380001
Dersin Adı: Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Erken çocukluk eğitiminde; kalite, standartlar ve bileşenleri açıklar.
Erken çocukluk eğitiminde; akreditasyon çalışmaları, nitelikli eğitim programları ve uluslararası düzeyde kalite standartlarını bilir.
Erken çocukluk eğitiminde kaliteyi değerlendirme araçlarını uygular.
Erken çocukluk eğitiminde kalite ve standartlara ilişkin sorunları tartışarak çözüm önerileri sunar.
Erken çocukluk eğitiminde kalite ve standartlara ilişkin Dünyaki nitelikli programlardan yola çıkarak örnek bir standart çerçeve oluşturur.
Konu ile ilgili araştırmaları değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kavramsal Olarak Kalite (Etkililik, Etkenlik, Verimlilik)
2. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite, Standartlar ve Bileşenleri
3. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalitenin Boyutları
4. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite Döngüsü
5. Hafta  MEB (2015) Okul Öncesi Eğitim Kurumları Standartları
6. Hafta  Eğitim Kurumları için Akreditasyon Çalışmaları
7. Hafta  Uluslararası Düzeyde Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite Standartları (NAECY, UNICEF, UNESCO; Avrupa Birliği, OECD)
8. Hafta  OECD Raporlarına Göre Farklı Ülkelerdeki Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite Standartları
9. Hafta  Nitelikli Erken Çocukluk Eğitimi Programları ve Dünyadaki Örnekleri (ülkeler temelinde eğitim programları, standartlar ve göstergeler ele alınabilir)
10. Hafta  “Kaliteli/İyi Okul”un Özellikleri
11. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite Araştırmaları (Ulusal/Uluslararası)
12. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kaliteyi Değerlendirme Araçları
13. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalitenin Sağlanmasında Öğretmen Yetiştirme Kurumlarının Rolü
14. Hafta  Erken Çocukluk Eğitiminde Kalitenin Sağlanmasına İlişkin Sorunlar ve Çözüm Önerileri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Z. Fulya Temel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/ftemel/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ftemel@gazi.edu.tr , temel.fulya@gmail.com)