GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Çalışmaları/1380209
Dersin Adı: Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Çalışmaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okul Aile İşbirliğinin önemini açıklar
Okul aile işbirliğinde dikkat edilmesi gereken noktaları bilir.
Okul aile işbirliğinde okul (öğretmen, yönetici, diğer personel) ve ailenin rolünü açıklar
Ailenin erken çocukluk eğitim programlarına katılımının önemini ve gerekliliğini açıklar
Aile katılım çalışmalarını bilir
Aile katılım çalışmaları planlar ve uygular
Anne babaların ihtiyaçlarına göre aile eğitim programları planlar ve uygular
Farklı özellikteki ailelerle (din, dıl, ırk, sosyo ekonomik vb) çalışma konusunda gerekli değerlendirmeleri yapar ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okul aile işbirliğinin önemi ve gerekliliği (Çocuk, aile açısından)
2. Hafta  Okul aile işbirliğinin önemi ve gerekliliği (Öğretmen ve okul açısından)
3. Hafta  Okul aile işbirliğinde dikkat edilmesi gereken noktalar
4. Hafta  Okul aile işbirliğinde ailenin rolü
5. Hafta  Okul aile işbirliğinde okulun (öğretmen, yönetici, diğer personel) rolü
6. Hafta  Eğitim programlarına aile katılımının önemi ve gerekliliği
7. Hafta  Ailenin eğitim programlarına katılımının yararları ve engelleri
8. Hafta   Günümüzde değişen babalık rolü ve baba katılımının önemi
9. Hafta  Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılım Çalışmaları
10. Hafta  Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılım Çalışmaları
11. Hafta  Farklı yaklaşımlarda aile katılım çalışmalarının yeri (Head Start, Montessori, Waldorf, Yapılandırmacı yaklaşım)
12. Hafta  Farklı yaklaşımlarda aile katılım çalışmalarının yeri (Açık Eğitim, Bank Street, Reggio Emilia)
13. Hafta  Okul aile işbirliği ile ilgili yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmaların incelenmesi ve tartışılması
14. Hafta  Okul aile işbirliği ile ilgili yurtiçi ve yurtdışında yapılan çalışmaların incelenmesi ve tartışılması
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
7
7
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Fatma Tezel Şahin )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/tsahin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tsahin@gazi.edu.tr , ftezel68@gmail.com )