GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Üstün Yetenekli Çocukların Belirlenmesi ve Eğ/1380207
Dersin Adı: Erken Çocukluk Döneminde Üstün Yetenekli Çocukların Belirlenmesi ve Eğ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Zeka ve üstün yeteneklilik kavramını bilir ve açıklar.
,Üstün yetenekli çocukların diğer çocuklardan farklılıklarını örnek vererek açıklayabilir
Üstün yetenekli çocukların gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarını nedenleriyle açıklar.
Üstün yetenekli çocukların belirleme stratejilerini gerekçeleriyle birlikte açıklar.
Üstün yetenekli çocuklar için oluşturulan eğitim modellerini bilir.
Türkiye’de üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik durumu diğer ülkelerle karşılaştırarak değerlendirebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Zeka nedir?
2. Hafta  Zeka kuramları
3. Hafta  Üstün yeteneklilik kavramı
4. Hafta  Üstün yetenekli çocukların gelişimsel özellikleri
5. Hafta  Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi
6. Hafta  Üstün yetenekli çocuklara yönelik eğitim modelleri
7. Hafta  Üstün yetenekli çocukların aileleri ve aile içi ilişkileri
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Farklı ülkelerde üstün yetenekli çocukların eğitimi
10. Hafta  Farklı ülkelerde üstün yetenekli çocukların eğitimi
11. Hafta  Farklı ülkelerde üstün yetenekli çocukların eğitimi
12. Hafta  Farklı ülkelerde üstün yetenekli çocukların eğitimi
13. Hafta  Üstün yetenekli çocuklara yönelik eğitim veren kurum gezisi
14. Hafta  Üstün yetenekli çocuklara yönelik eğitim veren kurumda gözlem
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
- Okul öncesi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
- Okul öncesi alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
- Okul öncesi alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
- Okul öncesi alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütürX
7
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
- Okul öncesi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
- Okul öncesi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alırX
10
- Okul öncesi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
- Okul öncesi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
- Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi)X
14
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
16
- Okul öncesi alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.X
17
- Okul öncesi alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
- Okul öncesi alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. H. Elif DAĞLIOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/daglioglu/academic)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (daglioglu@gazi.edu.tr)