GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Sanatlarında Seramik (Z)/1370128
Dersin Adı: Türk Sanatlarında Seramik (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. K. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aakgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aakgul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Süsleme Sanatlarının Başlangıcından günümüze oluşum, gelişim süreçlerini dönem, üslup ve felsefeleri ile ilişkilendirebilme
Kültürün süsleme sanatları ile bağını kurabilme
Türk Süsleme Sanatlarını dönemler ve Felsefeleri ile karşılaştırmalı olarak kavrayabilme
Türk Sanatları içerisinde seramik sanatının yeri ve önemini kavrayabilme
Türk Çini Sanatının özelliklerini anlayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Süsleme Sanatlarının Oluşum Süreci ve Etkili Olan Faktörler
2. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Süsleme Sanatlarının oluşumu (İnançlar ve Mitler)
3. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Süsleme Sanatlarında Genel Üslup ve Bulgular
4. Hafta  İslamiyet Sonrası Anadolu’da Türk Süsleme Sanatlarının Oluşum Süreçleri (İslam felsefesi)
5. Hafta  Selçuklu Dönemi Sanatının Genel Üslup Özellikleri.
6. Hafta  Türk Çini Sanatı
7. Hafta  Selçuklu Dönemi Seramik Sanatı
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Osmanlı Dönemi Sanatının Genel Üslup Özellikleri.
10. Hafta  Erken Osmanlı Dönemi Seramik Sanatı
11. Hafta  Klasik Osmanlı Dönemi Seramik Sanatı
12. Hafta  Geç Osmanlı Dönemi Seramik Sanatı
13. Hafta  Osmanlı Dönemi Çini Sanatı
14. Hafta  Kütahya seramikleri
15. Hafta  Cumhuriyet dönemi seramikleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Boratav, P.Naili. Türk Folkloru. İstanbul 1973 Eyüboğlu, İ. Zeki. Anadolu Uygarlığı. İstanbul 1981. Kuban, Doğan. Türkiye Sanatı Tarihi. İstanbul 19
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
3
9
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
15
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
15
30
 Materyal tasarlama, uygulama
1
15
15
 Rapor hazırlama
2
15
30
 Sunu hazırlama
2
20
40
 Sunum
3
9
27
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Mesleki araştırmalar yapabilmeX
2
2. Eğitsel ve mesleki rehberlik yapabilme,X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için sanatsal proje ve etkinlikler düzenleyebilmeX
4
4. Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmeX
5
5. Seramik alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmeX
6
6. Seramik alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını alana aktarabilmeX
7
7. Güncel sanat etkinliklerini izleyip yorumlayabilmeX
8
8. Modern ve güncel sanat kavramlarını etkin bir biçimde tartışabilmeX
9
9. Alanı ile ilgili belirlenmiş bir hedef ya da soruna, sanatsal ve bilimsel yöntemler ile yaratıcı çözümler bulabilmeX
10
10. Sanat ve kültür alanlarına ilişkin okuma, yazma ve yorumlama yetilerini edinebilmeX