GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seramik Tasarımında İşlev Biçim İlşkisi (Z)/1370120
Dersin Adı: Seramik Tasarımında İşlev Biçim İlşkisi (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Olcay Boratav
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  boratav@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Seramik tasarımında (sanatsal – endüstriyel) biçim işlev ilişkisi bağlamında ,disiplinler arası alanda güncel konular hakkında bilgi sahibi ola
Bu alanla ilişkili olarak bilgiyi kavrayış yetisi kazandırabilme,
seramik tasarımında biçim-işlev kavramı, yaklaşımı ve teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırabilme
Yeni oluşan problemler ve bunların alanları hakkında araştırma yapabilme
Analiz yöntemleri, sanatta algılama ve çözüm yolları becerisini sağlayabilme ve bilgilendirme
Bilimsel yöntemlere dayalı araştırma, analiz, değerlendirme, yorumlama ve bu yöntemleri oluşturma ve geliştirme becerisi kazanma
Disiplinler arası etkileşim ve çok yönlü bakma bilinci kazanma


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir hedef belirlenerek, bu doğrultuda sistematik bir biçimde alandaki araştırma yöntemleri ile ilgili olarak bilgi sahibi olmak,
2. Hafta  Konuyu problematike ederek, sentezler üretmek
3. Hafta  Alan ile ilişkili bilgi toplamak, yapılandırmak
4. Hafta  Araştırmanın aşamalarını net ifadelerle belgeleyip, aktarabilmek
5. Hafta  Tasarıma (sanatsal-endüstriyel) ilişkin problemleri, konuları, yazılı ve sözlü olarak değerlendirebilmek, tartışabilmek,
6. Hafta  Seramik tasarımında Biçim-İşlev ilişkisinde seramik tasarım örnekleri üzerinde eleştiriler,
7. Hafta  Seramik tasarımında Biçim-İşlev ilişkisinde seramik tasarım örnekleri üzerinde eleştiriler,
8. Hafta  vize
9. Hafta  Bu alandaki yeni eğilimler, yeni problemler ile güncel konuları saptayarak, bunlara yaratıcı yaklaşımlar ve yöntemlerle katkıda bulunabilmek
10. Hafta  Tasarım örnekleri üzerinde eleştiriler
11. Hafta  Tasarım örnekleri üzerinde eleştiriler
12. Hafta  Tasarım örnekleri üzerinde eleştiriler
13. Hafta  Ürün üzerine öğrenci eleştirileri
14. Hafta  Ürün üzerine öğrenci eleştirileri
15. Hafta  Ürün üzerine öğrenci eleştirileri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sanatın Boyutları Sıtkı Erinç, İç Mekan Donatım Elemanları ve Tasarımı (İç Mimari ve Çevre Tasarımı ASD), Tasarım ve Dekor, Türk Seramik Derneği Yayı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Mesleki araştırmalar yapabilmeX
2
2. Eğitsel ve mesleki rehberlik yapabilme,X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için sanatsal proje ve etkinlikler düzenleyebilmeX
4
4. Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilme, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilmeX
5
5. Seramik alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip edebilmeX
6
6. Seramik alanı ile ilgili verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını alana aktarabilmeX
7
7. Güncel sanat etkinliklerini izleyip yorumlayabilmeX
8
8. Modern ve güncel sanat kavramlarını etkin bir biçimde tartışabilmeX
9
9. Alanı ile ilgili belirlenmiş bir hedef ya da soruna, sanatsal ve bilimsel yöntemler ile yaratıcı çözümler bulabilmeX
10
10. Sanat ve kültür alanlarına ilişkin okuma, yazma ve yorumlama yetilerini edinebilmeX