GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Hareket Geometrisi (Alan)/1350206
Dersin Adı: Hareket Geometrisi (Alan)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Hareket Geometr
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hasan ES
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hasanes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hasanes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders ile ilgili, öğrenme ve ilişki kurma becerisi kazandırmak.
Kompleks değişkenli fonksiyonlar teorisine benzer şekilde dual değişkenli fonksiyonları tanıyabilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  kuaterniyonlar teorisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası
2. Hafta  Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası
3. Hafta  Dual sayıların matris gösterimi
4. Hafta  Dual vektör uzayı
5. Hafta  D-modül, D-modül üzerinde iççarpım ve norm tanımı
6. Hafta  D-modül, D-modül üzerinde iççarpım ve norm
7. Hafta  E.Study dönüşümü ve dual açı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  E.Study dönüşümü ve dual açı
10. Hafta  D-modül üzerinde dış çarpım
11. Hafta  D-modül üzerinde karma çarpım
12. Hafta  Dual vektörlerde baz kavramı
13. Hafta  D-modülde dual izometriler
14. Hafta  Dual değişkenli fonksiyonların Taylor serisine açılımı ve dual integral
15. Hafta  Dual değişkenli fonksiyonların seriye açılımı ve dual integral
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983. Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997. Karger, A., Novak, J., Space Kinematics and Lie Groups, Gordon and Breach Science Publisher, 1985. Dixon, G. Division Algebras: Octonions, Quaternions, Complex Numbers and Algebraic Design of Physics, Kluwer Academic Publisher, 1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
4
48
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
18
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
20
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.X
2
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.X
3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.X
4
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.X
5
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.X
6
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
7
İlköğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.X
8
İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.
9
Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanır, yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilir, raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilir.X
10
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X