GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları Ve Uygulamaları/1350115
Dersin Adı: Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları Ve Uygulamaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mine AKTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~mineaktas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mineaktas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Değerlendirme kavramını tanımlar, geleneksel değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
Değerlendirme araçlarını bilir ve sınıf içinde uygular.
Matematik dersi kapsamında geliştirilen gerçek değerlendirme araçlarının sınıflarda uygular.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Değerlendirme nedir?
2. Hafta  Geleneksel değerlendirme yaklaşımları ve öğrenme üzerine etkilerinin incelenmesi
3. Hafta  Geleneksel değerlendirme yaklaşımları ve öğrenme üzerine etkilerinin incelenmesi Authentic değerlendirme ve genel prensipleri
4. Hafta  Authentic değerlendirme ve genel prensipleri
5. Hafta  Authentic değerlendirme ve genel prensipleri
6. Hafta  Authentic değerlendirme ve genel prensipleri
7. Hafta  Değerlendirme araçlarının belirlenmesi ve sınıf içi uygulamaları
8. Hafta  Değerlendirme araçlarının belirlenmesi ve sınıf içi uygulamaları
9. Hafta  Matematik dersi kapsamında geliştirilen gerçek değerlendirme araçlarının sınıflarda uygulanması
10. Hafta  Matematik dersi kapsamında geliştirilen gerçek değerlendirme araçlarının sınıflarda uygulanması
11. Hafta  Matematik dersi kapsamında geliştirilen gerçek değerlendirme araçlarının sınıflarda uygulanması
12. Hafta  Sonuçların tartışılması
13. Hafta  Sonuçların tartışılması
14. Hafta  Sonuçların tartışılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
10
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
10
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.X
2
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında uzmanlık gerektiren sorunlara, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilir ve uygulayabilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.X
3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.X
4
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.X
5
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir, ilgili olduğu konularda strateji, politika ve uygulama programları geliştirip sonuçlarını kalite süreçleri bakımından değerlendirebilir.X
6
İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.X
7
İlköğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.X
8
İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.X
9
Meslekte bilimsel yöntemleri kullanabilme yeteneğini kazanır, yapılan bilimsel araştırmaları raporlaştırabilir, raporlaştırılan bilimsel araştırmaları sunabilir.X
10
Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.X