GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İlköğretimde Matematik Öğretimi/1340004
Dersin Adı: İlköğretimde Matematik Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Lisans yeterliklerine dayalı olarak matematik öğretimi alanında etkili olan kuramsal bilgi birikine sahiptir, bu bilgileri geliştirir.
Matematik öğretimini disiplinlerarası yaklaşımla ele alır ve tartışır.
Matematik öğretiminde yeni yönelimleri bilimsel yöntem ve süreçlere dayalı değerlendirir.
Matematik öğretimine yönelik yapılan çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir.
Sayılar ve dört işlem öğretimine yönelik gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel alanındaki arkadaşlarına sunar.
Kesirler öğretimine yönelik gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak alanındaki arkadaşlarına sunar.
Geometri öğretimine yönelik gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak alanındaki arkadaşlarına sunar.
Ölçme ve veri öğretimine yönelik gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak alanındaki arkadaşlarına sunar.
Matematik öğretimde teknolojinin yerini bilir ve bilişim teknolojilerini kullanır
Matematik öğretiminde problem çözmenin yeri ve önemini kavrar. İlgili sorunları problem çözme aşamalarına göre çözer.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2. Hafta  Matematik öğretimi ve disiplinler arası çalışmalar
3. Hafta  Matematik öğretimi üzerine yeni yönelimler.
4. Hafta  Problem çözme ve öğretimi ile ilgili araştırmalar
5. Hafta  Matematik dersi öğretim programı ve ilgili araştırmalar
6. Hafta  Doğal sayılar, basamak kavramı ve öğretimi, öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar
7. Hafta  Dört işlemin öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar
8. Hafta  Kesirler öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar. Ondalık sayılar öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Geometri öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar
11. Hafta  Ölçme öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar. Veri öğretimi, strateji ve öğrenci güçlükleri, hatalar ve ilgili araştırmalar
12. Hafta  Problem gördüğü alanda ilgili yuriçi ve yurt dışı araştırma yapma. Araştırdığı konuyu raporlaştırma
13. Hafta  Matematik öğretimi alanında sorunlar ve ilgili araştırmalar.
14. Hafta  Çalışmasını alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
8
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
8
4
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X
2
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.X
3
Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X
4
Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X
6
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme sürecinin aşamalarına göre çözer.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir.X
8
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar.X
9
Bilişüstü farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
10
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür.X
11
Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
12
Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
13
Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X
14
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanırX
15
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.X
17
Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanır.X
18
Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X
19
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Neşe IŞIK TERTEMİZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/tertemiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tertemiz@gazi.edu.tr)