GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı Araştırmaları/1340230
Dersin Adı: Karşılaştırmalı Çocuk Edebiyatı Araştırmaları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ulusal ve uluslararası çocuk edebiyatının kuramsal temellerini, unsurlarını, yaklaşımları ve tarihsel gelişimini anlama
Farklı ülkelere ait çocuk edebiyatı eserlerini tür ve yazım teknikleri açısından karşılaştırmalı olarak inceleme
Çocuk edebiyatı araştırmalarında sorunları, eğilimleri ve geleceğini tartışma
Çocuk edebiyatı alanında yapılan araştırmaları analiz ederek araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocuk, Edebiyat, Gelişim ve Çocuk Edebiyatının Kuramsal Temelleri
2. Hafta  Çocuk Edebiyatında Yaklaşımlar
3. Hafta  Çocuk Edebiyatında Türler
4. Hafta  Çocuk Edebiyatı Değerlendirme Kriterleri
5. Hafta  Çocuk Edebiyatında Edebi Unsurlar
6. Hafta  Çocuk Edebiyatı Öğretimi, Stratejiler ve Uygulamalar
7. Hafta   Yeni Çocuk Edebiyatı ve Teknoloji
8. Hafta  Ders+Vize
9. Hafta  Türkiye’de Çocuk Edebiyatı: Tarihi Gelişim, Dönemler (Klasik Dönem, Tanzimat Dönemi, Meşrutiyet Dönemi, Cumhuriyet Dönemi)
10. Hafta  Dünyada Çocuk Edebiyatı: Tarihi Gelişim, Dönemler, Örnekler
11. Hafta  Günümüz Çocuk Edebiyatı Yazarları ve Resimleyicileri
12. Hafta  Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatının Karşılaştırılması
13. Hafta  Çocuk Edebiyatı Alanında Araştırma Yöntemleri
14. Hafta  Çocuk Edebiyatı Alanındaki Araştırmaların İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
15. Hafta  Çocuk Edebiyatı Araştırmalarında Sorunlar, Eğilimler ve Geleceği
16. Hafta  Ders Değerlendirmesi ve Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
8
72
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
6
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X
2
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.X
3
Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X
4
Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.X
5
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X
6
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme sürecinin aşamalarına göre çözer.X
7
Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir.X
8
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar.X
9
Bilişüstü farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
10
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür.X
11
Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
12
Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
13
Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X
14
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
15
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
16
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.X
17
Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanır.
18
Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X
19
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. İhsan Seyit ERTEM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/iertem)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (iertem@gazi.edu.tr)