GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar/1320009
Dersin Adı: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
sosyal bilgiler eğitimin tanımı
sosyal bilgilerin diğer bilimlere katkıları
sosyal bilgiler öğretiminin ürünleri
sosyal bilgilerin öğretiminin dayandığı kuram ve ilkeler
sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stratejileri
sosyal bilgiler dersinde öğrenme stilleri
sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amaçları, içeriği, temel kaynakları ve değerlendirme sistemi.
2. Hafta  Sosyal Bilgiler Öğretiminde Hâkim Yaklaşımlar /// Sosyal Bilgiler Programı Okuma: “Yeni Sosyal Bilgiler Programı Neler Getirdi” başlıklı makalenin oku
3. Hafta  Çok Yönlülük İnceleme: “Tarih Öğretiminde Çok Yönlülük” başlıklı kılavuzun incelenmesi
4. Hafta  Sözlü Tarih Okuma: “…Sözlü Tarihin Yeri ve Önemi” başlıklı makalenin okunması
5. Hafta  Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisi /// Tarihsel Empati “Zaman ve Kronolojiyi Algılama” başlıklı yazı ile “Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
6. Hafta   Müze Eğitimi ve Arazi Çalışmaları /// Biyografi Öğretimi “Müze ve Eğitim” ile “Sosyal Bilgiler Eğitiminde Biyografi Öğretimi” adlı makale
7. Hafta  Dersin Ara Değerlendirmesi
8. Hafta  Harita Becerileri /// Mekânsal Bİliş “Harita Becerilerine Pedagojik Bir Bakış” adlı makalenin okunması
9. Hafta  Afet Eğitimi /// Çevre Eğitimi “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Deprem Eğitiminin Değerlendirmesi” başlıklı makalenin okunması
10. Hafta  Medya Okuryazarlığı Öğretimi /// Güncel Olayların Öğretimi Okuma: “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığına Bakışı” başlıklı makalen
11. Hafta  Görsel Materyallerin Kullanımına İlişkin Yöntem ve Teknikler Okuma: “Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Araçlar” başlıklı makalenin okunması
12. Hafta  Demokrasi Eğitimi. “İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitiminde Yöntem” başlıklı makalenin okunması
13. Hafta  Teknoloji Eğitimi ve Dijital Vatandaşlık
14. Hafta  Dersin Genel Değerlendirmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
6
4
24
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Disiplinler arası bir alan olan Sosyal Bilgilere (Tarih, coğrafya, vatandaşlık bilgisi vb….) ait bir disiplin belirleyerek betimsel ve uygulamalı özgün çalışmalar yaparX
2
Seçtiği disiplini Sosyal Bilgilerle bütünleştirebilir.X
3
Uygun literatürü tarar ve araştırma desenini oluşturur.X
4
Hangi yöntemle çalışacağını belirler.X
5
Belirlediği desen kapsamında nicel veya nitel araştırma yöntemlerine uygun olarak hipotezleri test eder.X
6
Araştırma kapsamında elde ettiği bulguları raporlaştırır.X
7
Sosyal Bilgiler alan eğitimiyle ilgili belirlediği bir konuda araştırma tekniklerini çalışma alanına uygun olarak kullanır.X
8
Mezunlar, alanın çok disiplinli yapısına uygun olarak bilgi, beceri ve değer boyutlarında kendisini geliştirmiş olur.X
9
Yüksek lisans eğitimi ve öğrenimini tamamlayanlar, ortaya koyduğu çalışmalarını bilimsel bir ortamda (sempozyum, konferans, kongre vb.) sunabilir.X
10
Sosyal Bilgiler öğretim programına ilişkin akademik bir perspektif edinir.X
11
Daha ileri düzeyde (Doktora) akademik çalışmalar yapma yeterliliği kazanır.X
12
Programı tamamlayanlar Sosyal Bilgiler Bilim Uzmanı unvanını alır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (cdonmez@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cdonmez@gazi.edu.tr)