GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilgisinde Otantik Öğrenme/1310039
Dersin Adı: Fen Bilgisinde Otantik Öğrenme
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Fen Bilgisinde otantik öğrenmenin amacını, kapsamını ve uygulanabilirliğini açıklar
Otantik ve yarı-otantik öğrenme kavramlarını ve otantik öğrenmenin bileşenlerini ifade eder
Fen bilgisinde otantik öğrenme için program, ortam ve malzeme analizi hakkında beceriler kazanır
Fen bilgisinde otantik öğrenme için öğretmen ve öğrenci yeterliliklerin açıklar
Fen bilgisinde otantik öğrenme için kullanılabilecek yöntemleri açıklar
Otantik öğrenmede ölçme ve değerlendirme hakkında beceriler kazanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme: Amaç, kapsam ve uygulanabilirlik.
2. Hafta  Otantik ve yarı-otantik öğrenme.
3. Hafta  Otantik öğrenmenin bileşenleri.
4. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme uygulamaları için program (müfredat) analizi.
5. Hafta  Otantik öğrenme uygulamaları için ortam ve malzeme analizi.
6. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme uygulamaları için öğretmen gereklilikleri.
7. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme uygulamaları için öğrenci gereklilikleri.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme için kullanılabilecek yöntemler.
10. Hafta   Otantik öğrenmede ölçme.
11. Hafta   Otantik öğrenmede değerlendirme.
12. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme için örnek uygulamalar.
13. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme için örnek uygulamalar.
14. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme için örnek uygulamalar.
15. Hafta  Fen bilgisinde otantik öğrenme için örnek uygulamalar.
16. Hafta  Son sınav.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramlar ile alan eğitimindeki bilgisini geliştirir, derinleştirir ve kullanır.X
2
Fen bilimleri ve alan eğitimi ile ilgili bilgisini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirir.X
3
Fen eğitimi alanındaki bir problem durumunu ortaya koyar, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm yolları geliştirir, buna yönelik veri toplar, verileri uygun tekniklerle analiz eder ve raporlaştırır.X
4
Fen bilimleri ve fen eğitimi ile ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri eleştirel bir gözle takip ederek hayat boyu öğrenme ilkesini yaşamında uygular.X
5
Fen eğitimi alanında yaptığı çalışmaların bulgularını ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşırX
6
Alanıyla ilgili bilgi edinmek ve bilgiyi paylaşmak için bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
7
Fen eğitimi alanında ortaya konan ulusal strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları değerlendirir.X
8
Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun olacak şekilde araştırmalarını yürütür.X
9
Bir yabancı dili en az uluslararası literatürü takip etmek, alanıyla ilgili bilgiyi sözlü ve yazılı şekilde paylaşmak ve raporlaştırmak amacıyla kullanırX
10
Fen eğitimini ilgilendiren çalışmaları bireysel olarak yürütür ya da yapılan takım çalışmalarında sorumluluk alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ergin Hamzaoğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/erginhamzaoglu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (erginhamzaoglu@gazi.edu.tr)